ویژه برنامه آشنایی با عظمت و اعمال ماه ذی الحجه

به همت آموزشگاه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از آموزشگاه های تابعه معاونت آموزش مرکز امور خانواده های جامعه المصطفی العالمیه، ویژه برنامه آشنایی با عظمت و اعمال ماه ذی الحجه با حضور استاد مجرب حوزه خانم افضلی زاده در این آموزشگاه برگزار شد.

استاد افضلی زاده در بیانات خود در این ویژه برنامه گفت: ماه ذی‌الحجه یکی از چهار ماه حرام است و از آنجا که مناسک حج در آن انجام می‌شود، ذی‌الحجه نام گرفته است. ذی الحجه ماه ولایت است و دین کامل شده و نعمت تمام می‌شود، و به جهت احترام این ماه لازم است انسان با غفلت وارد این ماه نشده از قبل آمادگی ورود و بندگی خداوند در این ماه را فراهم کند.

وی دهه اول ماه ذی الحجه را دارای فضیلت بسیار زیادی خواند و ابراز داشت: این ایام روزهای ویژه حج و زیارت خانه خدا است و وقایع بسیار مهمی از جمله ازدواج حضرت فاطمه (زهرا سلام الله علیها) با امیرالمومنین (علیه‌السلام)،شهادت حضرت امام باقر (علیه‌السلام)، عید قربان، عید غدیر، مباهله و بسیاری از رویدادهای مهم دینی و مذهبی در این ماه قرار گرفته‌اند. لذا دانش پژوهان بعنوان سفیران دینی در این ماه باعظمت در امر تبلیغ و ترویج مناسبتهای این ماه بویژه عید غدیر اهتمام مضاعف داشته باشند.

شایان ذکر است محصولات فرهنگی غدیریه بمنظور ترویج و برگزاری جشن غدیر در اختیار دانش پژوهان قرار گرفت.