شیخ محمد المنتقی امباکی رهبر طریقت مریدیه در سنگال:

 جامعة المصطفى مرکزی موفق در تربیت مدرسان دروس اسلامی است

هیاتی از مدرسان و دانش‌آموختگان سنگالی المصفی با سفر به شهر طوبی و بازدید از مرکز طریقت مریدیه در این شهر مذهبی، با شیخ "محمد المنتقی امباکی" رهبر مریدیه دیدار کردند.

هیاتی از مدرسان و دانش‌آموختگان سنگالی المصفی به ریاست نماینده منطقه‌ای جامعة المصطفی در سنگال با سفر به شهر طوبی و بازدید از مرکز طریقت مریدیه در این شهر مذهبی، با شیخ “محمد المنتقی امباکی” رهبر مریدیه دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حسین اسدی نماینده منطقه‌ای جامعة المصطفی در سنگال با سپاس و قدردانی از همراهی و پشتیبانی رهبر مریدیه از این نهاد، گزارشی از همکاری‌های فیمابین از جمله اعزام طلاب طوبی به ایران، همکاری میان مجمع علمی و دانشگاهی طوبی و جامعة المصطفی و همچنین برگزاری جشنواره قرآنی در مسجد مسالک الجنان مریدیه در داکار ارائه نمود و ابراز امیدواری کرد، تعاون و تعاملات طرفین در بخش‌های مختلف آموزشی. پژوهشی و فرهنگی بیش از پیش استمرار و توسعه یابد.

رهبر مریدیه نیز با ابراز خوشحالی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران و جامعة المصطفی، بر توسعه همکاری‌ها تاکید و برای توفیقات آن دعا نمود.

شیخ “محمد المنتقی امباکی” تصریح کرد: جامعة المصطفی در تربیت مدرسان دروس اسلامی توفیقات زیادی داشته است و امیدواریم همچنان ادامه یابد.

همچنین پیش از این دیدار، هیات نمایندگی منطقه‌ای المصطفی از مجتمع علمی و دانشگاهی مریدیه در شهر طوبی، کتابخانه شیخ احمد الخدیم، مسجد بزرگ طوبی و مراقد رهبران پیشین مریدیه بازدید نمود.