مراسم شهادت امام محمد باقر علیه السلام در افغانستان برگزار شد

به همت نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان مراسم شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) روز دوشنبه تاریخ 1402/4/5 در نمازخانه نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

این مراسم بعد از نماز ظهر و عصر با تلاوت آیات قرآن کریم توسط آقای غلام علی احمدی آغاز گردید. در ادامه محمد عارف صداقت دکلمه خویش را ارائه و در پایان عبدالعلی عادلی به ایراد سخن پرداخت.

عادلی در ابتدا ضمن قدرانی از برنامه های فرهنگی نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان، به اهمیت ماه ذی الحجه و آیات قرآن کریم که در باره حج نازل گردیده و نیز بسیاری از اتفاقاتی که مربوط به دهه ولایت است،  پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سیره علمی و رفتاری حضرت امام باقر(علیه السلام)، گفت: در فرصت کوتاهی که در دوران امام محمد باقر(علیه السلام) پیش آمد که همزمان با دوران خلافت عمربن عبدالعزیز بود، حضرت استفاده بهینه کرد و دو کار بنیادی و اساسی را انجام داد.

سخنران این نشست افزود: نخست تاسیس دانش نظری بود؛ امام(ع) معارف اسلامی را نظریه پردازی کرده و ابعاد و زوایای بسیاری از مسائل را به درستی تبیین نمودند.

وی تاثیرگذاری اجتماعی آن حضرت و گره گشایی از مشکلات مومنین و مسلمانان را از دیگر رویکردهای بنیادین امام محمد باقر علیه السلام دانست و اظهار داشت: امام باقر علیه السلام گام های اساسی را برداشته و به تربیت شاگردانی پرداختند که هر کدام وزنه علمی در قلمرو خود بوده است.

عادلی به مسئولیت شناسی مربیان دینی اشاره کرد و اظهار داشت: با تبعیت و الگوگیری از سیره امام باقر(علیه السلام) شمع وار باید در میان مردم زندگی کرده و با موانع و گرفتاری های پیش آمده مبارزه نمود.

در پایان با ذکر مصیبت شهادت امام باقر(ع) و دعای پایانی محفل ختم گردید.