به میزبانی جامعةالمصطفی(ص) خراسان برگزار شد

دیدار رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد

دکتر صادق حاتمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد و هیأت همراه با حضور در نمایندگی المصطفی در خراسان با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح دیدار و گفتگو کردند. در بخشی از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن معرفی اجمالی جامعةالمصطفی، شامل تاریخچه، ضرورت تاسیس، رسالت‌ها و دستاوردهای المصطفی در قالب طلاب و […]

دکتر صادق حاتمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد و هیأت همراه با حضور در نمایندگی المصطفی در خراسان با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح دیدار و گفتگو کردند.

در بخشی از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن معرفی اجمالی جامعةالمصطفی، شامل تاریخچه، ضرورت تاسیس، رسالت‌ها و دستاوردهای المصطفی در قالب طلاب و نمایندگی‌های داخل و خارج از کشور اظهار داشت: المصطفی یک نهاد حوزوی، مزین به نام مبارک رسول گرامی اسلام به عنوان منادی وحدت و مظهر تقریب، با رسالت راهبردی و استراتژیک، تربیت کادر علمی، فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی ، سیاسی و اجتماعی، برای جهان اسلام و تربیت عالمان برجسته و طراز اسلام ناب به سبک مدرن است.

وی افزود: واقعیت این است که در حوزه خانواده‌ها و فرزندان طلاب ضمن توجه به ظرفیت بی بدیل آنها، وجود برخی ملاحظات، ضرورت ایجاد فضاهای متناسب با نیازهای این میهمانان بین المللی ایران اسلامی را دوچندان می‌کند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: با این نگاه ایجاد پیش دبستانی و دبستان فراملیتی نورالمصطفی(ص) نیز با نگاه به همین نیازها و تفاوت فرهنگ‌ فرزندان طلاب غیرایرانی بوده است. لذا می طلبد که میزبانی و خدمت رسانی در این مدرسه سازگار و متناسب با نیازها و توانمندی‌های این دانش‌آموزان باشد و به حمدالله تعامل مجموعه المصطفی در خراسان در حوزه فعالیت های مرتبط به ویژه در بخش پیش‌دبستانی و دبستان نورالمصطفی(ص) با آموزش و پرورش ناحیه همواره خوب و فزاینده بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پروروش و جامعةالمصطفی(ص) می توانند علاوه بر تأمین نیازهای بدیهی این دانش آموزان، در برگزاری اردوهای مشترک، هم افزایی میان مدرسه ای، ساماندهی دانش‌آموزان نخبه غیرایرانی و … طرح‌های مشترک و اقدامات مؤثر انجام دهند.

در ادامه دکتر صادق حاتمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، ضمن ابراز خرسندی از وجود مدرسه‌ نورالمصطفی در این ناحیه اظهار داشت: مدرسه نورالمصطفی با یک نگاه تمدنی یک ظرفیت فوق العاده و بی بدیل در سطح کشور است.

وی افزود: این مدرسه امکان درخشیدن در همه شاخص‌های فرهنگی تربیتی پرورشی و … را دارد و در صورت برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد ادامه داد: این مدرسه نیازمند به تقویت چارت آموزشی با حضور معلم‌های مرد، برای پسران در راستای متناسب‌سازی بخشی از نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان پسر است.

وی خاطر نشان کرد: نورالمصطفی(ص) همچنین می تواند در حوزه مباحث هویتی پیشگام و پیشقدم باشد.