مراسم روز عرفه و عید قربان در تمهیدیه خواهران‌ نمایندگی خراسان

مراسم روز عرفه و عید قربان در تمهیدیه خواهران‌نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه روز نیایش و استجابت دعا و عید سعید قربان عید بندگی و بخشودگی و آغاز دهه ولایت مراسمی با حضور طلاب ، اساتيد و پرسنل مركز آموزش زبان ومعارف اسلامي خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

در این مراسم، دکتر اعظم ذبیحی دبیر تربیتی گروه زبان این مرکز، در نشست تربیتی آشنایی با صفات خداوند در دعای عرفه به صفات خداوند و روش بیان بلاغی آن در دو دعای عرفه و جوشن کبیر متناسب با سطح زبانی فارسی آموزان اشاره نمود.

وی افزود: عرفه روز شناخت است و در تقویم فارسی این روز را روز نیایش نامگذاری کرده اند. نیایش گفتگوی صمیمانه و نجواگونه با پروردگار است.

دبیر تربیتی گروه زبان فارسی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از راههای معرفت و شناخت خداوند، دقت در مفاهیم دعاهای بزرگان دین است همزمان به مناسبت شهادت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه السلام، کتاب شهرفراموشی با رویکرد تفاوت متن گفتاری و نوشتاری برای طلاب باز را خوانی نمود.

شایان ذکر است در ادامه این نشست ویژه برنامه عید سعید قربان ، شامل آداب و رسوم قربانی در ملل توسط طلاب قرائت شد و با برگزاری مسابقه فرهنگی از برگزیدگان تقدیر شد .