گزارشی از برنامه‌های دهه مبارک کرامت در نمایندگی روسیه

نمایندگی جامعةالمصطفی در روسیه گزارشی از مهم ترین اقدامات این نمایندگی ویژه گرامیداشت دهه کرامت را ارائه نمود.

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه کرامت که با میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) شروع و با میلاد مبارک حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) پایان یافت، مراسم و مجالسی در مسکو و شهرهای مختلف روسیه برگزار گردید.

مراسم جشن دهه کرامت در مسجد خاتم الانبیا سفارت جمهوری اسلامی ایران

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد خاتم الانبیا با تلاوت آیاتی از قرآن و سخنرانی یکی از فضلا آقای ابوالحسنی تشکیل گردید و در فضائل امام رضا (علیه السلام) مطالبی تبیین شد و بعد از مداحی و اجرای سرود، همه حضار مهمان سفره اهل بیت(علیهم السلام) بودند.

مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) در مسجد خاتم الانبیا

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر مراسم باشکوهی با حضور ایرانیان و عاشقان اهل بیت از کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و ایران اسلامی در مسجد خاتم الانبیا برگزار شد و در ادامه برنامه نماز جماعت اقامه شده و سرود و مولودی نیز اجرا گردید.

برگزاری مراسم آئینی شعرخوانی توسط شاعر معروف کشورمان جناب صابر خراسانی

همزمان با آغاز دهه کرامت مجلس ویژه ای بدین منظور در محل مسجد سفارت برگزار و از برنامه شعرخوانی صابر خراسانی استفاده گردید.

مراسم ویژه روز دختر با حضور خانواده ها و دیپلمات های ایرانی ویژه بانوان

به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و بزرگداشت روز دختر، روز ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ به همت و حضور همسران دیپلمات ها و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در مسکو، مراسم جشنی در مسجد خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله) شهر مسکو برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با دهه کرامت برپا شد، حجه الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس مرکز جامعه المصطفی در مسکو ضمن سخنرانی به بیان فرازهایی آموزنده از زندگی کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و کرامت از منظر قرآن پرداختند.

در بخش های دیگر این جشن با حضور مداحان اهل بیت، مراسم مولودی خوانی، برگزار و نماز جماعت نیز با مشارکت بانوان اقامه شد.

مراسم جشن میلاد دهه کرامت در مرکز اسلامی

به منظور گرامیداشت دهه کرامت دو مجلس مستقل هرکدام به مناسبت میلاد حضرت معصومه (علیها السلام) و روز دختر ویژه خواهران و مراسم دیگری به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) در محل آمفی تئاتر مرکز اسلامی برگزار گردید.

این مراسم معنوی با تلاوت کلام الله مجید و با سخنرانی حاج الخان به زبان روسی ادامه یافت. در ادامه حجه الاسلام بخت آور مدیر مرکز، با تبریک میلاد بابرکت حضرت ثامن الحجج (علیه السلام)، با توجه به ابعاد شخصیتی وجودی امام رضا، مطالبی را بزبان آذری بیان کردند.

مولودی خوانی در وصف حضرت، پخش فیلم کوتاه معرفی زندگی حضرت به زبان روسی و اجرای مسابقه از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود. پایان بخش برنامه، اقامه نماز جماعت به امامت مدیر مرکز بود. سخنران دیگر این مراسم حجه الاسلام طهماسبی بودند.

برگزاری مراسم تجلیل و گرامیداشت دهه کرامت در حسینیه های مسکو و دیگر شهرهای روسیه

این مراسم در حسینیه ها و مساجد مختلف روسیه در شهرهای مسکو، دربند، سنپطرزبورگ، یکاترین بورگ، کریمه و … توسط دانش‌آموختگان و با حضور مشتاقان اهل بیت برگزار گردید. سخنرانان در مدح و منقبت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) سخن گفتند و در موضوع کرامت مسابقات و مدیحه سرایی اجرا شد.

جلسه اختصاصی مدیر نمایندگی با تعدادی از نخبگان شیعه در مسکو و گفتگو در موضوع دهه کرامت

مدیر نمایندگی با تعدادی از نخبگان شیعه در مسکو و گفتگو در موضوع دهه کرامت جلسه اختصاصی داشتند و با تدبیر تعدادی از فعالان فرهنگی شیعی، مراسم مخصوصی در یک شب تعطیلی در یکی از رستوران های شهر برگزار و پس از تلاوت آیاتی از قرآن برای مخاطبان در خصوص موضوع کرامت و امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) سخنرانی نمود و سپس به سوالات حضار پاسخ داده شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید.