مراسم روز عرفه و عید سعید قربان در نمایندگی تایلند برگزار شد

مراسم قرائت دعای روز عرفه و عید سعید قربان به همت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در بانکوک تایلند برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم دعای عرفه در نمایندگی المصطفی، روز پنجشنبه در این نمایندگی نماز عید قربان با حضور نزدیک به ۱۵۰ نفر از مسلمانان منطقه و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران و طلاب و خانواده های آنان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سخاوتی نماینده المصطفی در تایلند در خطبۀ اول نماز عید از امتحانات الهی سخن گفت و ابراز داشت: بلاها و گرفتاری ها در این دنیا برای همۀ انسان ها وجود دارد و به ویژه برای انبیاء و ائمه(علیهم السلام) از همه سخت تر بوده است. این حضرت ابراهیم(علیهم السلام) است که امروز نه تنها بحث نقصٍ من الثمرات، که به او گفته می شود خودت با دستان خود باید حضرت اسماعیل را قربانی کنی! و او از این امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون می آید.

وی در خطبۀ دوم اظهار داشت: امتحان الهی دارای دو جنبۀ فردی و اجتماعی است. انسان در برابر فرد خود و جامعۀ خود مسئول است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بهترین مثال و بیان را در این زمینه دارد آنجایی که جامعه را به یک کشتی تشبیه فرموده و می فرماید: «اگر کسی بخشی از کشتی را که خود نشسته، به بهانه این که جای خودم هست و به دیگری ربطی ندارد سوراخ نماید آنگاه همۀ اهل کشتی غرق خواهند شد.»

نماینده المصطفی ایران اسلامی را بهترین الگو برای جوامع دانست و اظهار داشت: به تمام جوامع دنیا توصیه می کنیم که راه علم و عمل و مقاومت را پیش گیرند که بهترین راه پیشرفت جوامع است. سال ۲۰۰۱ آمریکا زیان بسیار سنگینی به خودش وارد ساخت. برج های دو قلو و منهتن را با خاک یکسان نمود تا به افغانستان و عراق و اطراف ما وارد شود. آن روز که ساموئل هانتینگتون و هنری کیسینجر و امثال اینها سرپا بودند، میلیاردها دلار به خود ضرر زد و حرکت کرد و به منطقۀ جنوب غرب آسیا آمد امّا، به قول ترامپ ۷ هزار میلیارد دلار دیگر هزینه کرد و دست از پا درازتر برگشت. امروز بحمدالله در همۀ زمینه ها دولت و ملت ایران اسلامی به پیشرفت های چشم گیری رسیده است.

گفتنی است پس از سخنرانی نماینده المصطفی، آقای نوبختی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت.

شایان ذکر است پس از پایان مراسم مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران از محل نمایندگی جامعةالمصطفی و مدرسۀ علمیۀ المهدیه بانکوک دیدار نمودند.

 

روز عرفه و عید قربان در نمایندگی تایلند