دیدار رئیس سازمان سمت با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به حجت الاسلام والمسلمین مهدوی زادگان و تبریک عید سعید غدیر، به معرفی جامعةالمصطفی، ویژگی‌ها و رشته‌های آموزشی این دانشگاه بین‌المللی پرداخت.

وی با اشاره به انتشار نزدیک به ۴۵۰۰ عنوان کتاب توسط انتشارات المصطفی، اظهار داشت: سالانه حدود ۳۰۰ عنوان کتاب توسط انتشارات المصطفی منتشر می‌شود و دفتر تدوین متون آموزشی جامعةالمصطفی نیز تاکنون نهصد متن درسی را به انتشار رسانده است که می‌توان گفت المصطفی در زمینه تدوین متون آموزشی و کمک آموزشی، از مراکز پیشگام به شمار می‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی بسیاری از متون آموزشی المصطفی را قابل استفاده برای سازمان سمت دانست و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه‌های ما به ویژه پژوهشگاه بین المللی المصطفی با بیش از بیست پژوهشکده، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری با سازمان سمت در عرصه تدوین متون آموزشی به شمار می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به همکاری جامعةالمصطفی با مراکز علمی و دانشگاهی معتبر داخل و خارج از کشور در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی در بسیاری از رشته‌ها از متون آموزشی سایر مراکز از جمله سازمان سمت بهره می‌برد و از ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز برای همکاری با این سازمان در زمینه تولید متون بهره‌مند است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی زادگان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی جامعةالمصطفی را شایسته تقدیر دانست.

وی در ادامه به معرفی سازمان سمت پرداخت و ابراز داشت: این سازمان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و با تلاش مسئولان این سازمان تا کنون چندین هزار عنوان متن آموزشی دانشگاهی به ویژه در عرصه علوم انسانی تولید گردیده است.

رئیس سازمان سمت با اشاره به تحول صورت گرفته در گروه‌های عملی این سازمان، ابراز داشت: در دوره جدید نزدیک به پنجاه گروه تخصصی فعالیت دارند و حدود ۲۵۰ نفر از استادان صاحب قلم و بادانش در این گروه‌ها گرد آمده‌اند که از ظرفیت بسیار خوبی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود چهارصد عنوان کتاب چاپ شد که نزدیک به نود عنوان چاپ نخست بوده است. امسال امیدواریم موفق به چاپ یک میلیون جلد کتاب شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی زادگان ساختار سازمان سمت را از لحاظ کیفی مناسب خواند و اظهار داشت: سازمان سمت در عرصه تولید و عرضه کتب آموزشی تا کنون بسیار موفق عمل نموده است و بسیاری از آثار این سازمان با استقبال قابل توجه مواجه شده است.

وی سازمان سمت را اصلی‌ترین مسیر انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به مراکز علمی و دانشگاهی دانست و اذعان داشت: متاسفانه برخی دوستان بدون دقت به جایگاه سازمان سمت، از این ظرفیت غفلت می‌نمایند. توقع ما از بزرگان حوزه و مراکز حوزوی این است که همکاری لازم را با این سازمان مبذول دارند.

رئیس سازمان سمت با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با مراکز حوزوی به ویژه جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی سازمان سمت تدوین متون آموزشی است و از این جهت معتقدیم همکاری با جامعةالمصطفی که در عرصه تولید متون درسی و به ویژه در عرصه بین‌الملل از تجربیات ارزشمندی بهره‌مند است، برکات فراوانی خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه این جلسه که با حضور معاونان پژوهشی، ارتباطات و بین الملل و مدیر انتشارات المصطفی برگزار گردید، دو طرف زمینه‌های توسعه‌ همکاری‌های مشترک را مورد ارزیابی قرار دادند.

همچنین در پایان این جلسه به تشکیل کارگروه مشترکی برای پیگیری و اجرایی سازی تفاهمات صورت گرفته توافق به عمل آمد.