رئیس جامعةالمصطفی در جشن عید غدیر مجمع طلاب بامیان:

امامت بنیادی‌ترین رکن دین است

محفل جشن عید ولایت و امامت غدیرخم و آیین رونمایی از کتاب «رویش های نو از دیار کهن» و «جستاری درباره فدرالیسم» عصر امروز از سوی مجمع علما و طلاب بامیان و با حضور رئیس جامعةالمصطفی برپا گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) را یکی از بالاترین نعمت‌های الهی برشمرد و اظهار داشت: اهمیت حادثه غدیر صرفا جهت بزرگداشت یک واقعه تاریخی نیست که در آن شخصیت گرانقدر رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)، حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام) را به عنوان جانشین خود اعلام نمود. غدیر یک حقیقت ماندگار و چشمه جوشان است و باید دائما آن را زنده نگاه داشت.

وی مسئله غدیر را بیانگر دیدگاه اسلام در نحوه زمامداری و اداره جامعه دانست و تصریح کرد: امامت بنیادی‌ترین رکن دین به شمار می‌آید که همه احکام و معارف دین بر آن استوار است. امام صادق(علیه السلام) در روایت دعائم الاسلام بیان می‌فرماید که اسلام بر پنج پایه اساسی نماز، زکات، روزه، حج و ولایت بنا شده است و ولایت بر همه ارکان دیگر مقدم است؛ زیرا پیشوایی و امامت جامعه، کلید و راهنمای برپایی ارکان دیگر است.

رئیس جامعةالمصطفی غدیر را مسئله مورد نیاز بشریت در همه ادوار تاریخی خواند و بیان داشت: امروز نیز بشریت گرفتار مسئله نحوه زعامت و مدیریت جامعه است. به همین جهت قرآن کریم از غدیر خم به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت الهی یاد می‌نماید. چندین قرن است که یک نظام مادی فردگرا و سودجوی، به نام لیبرال سرمایه‌داری در دنیا یکه تازی کرده و خود را به عنوان رهبر مسلط بر عالم و به تعبیر برخی ساده اندیشان، کدخدای جهان معرفی می‌نماید و در این مسیر انواع رنج‌ها را نیز بر جوامع بشری وارد نموده است.

وی با اشاره به تحمیل رنج استعمار توسط این قدرت‌های سلطه‌گر به بیش از ۱۳۰ کشور جهان، ابراز داشت: تنها پادشاهی انگلستان در منطقه ما حدود دو میلیارد نفر را به استعمار کشید. هنوز هم آثار تاریخی تجارت بردگان این مدعیان دروغین انسانیت و حقوق بشر بر جای مانده است و جای تاسف دارد افرادی که درتمدن غربی به عنوان پدران آزادی و دموکراسی از آنها یاد می‌شود خود از بزرگترین تجار برده بوده‌اند. این قدرت‌های سلطه‌گر تا جایی که توان داشتند ملت‌ها را به استثمار کشیدند و پس از سال‌ها قتل و غارت، با تغییر قالب استعمار، نظام ناعادلانه‌ای که امروز با آن روبرو هستیم را پدید آورده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، غدیر را پیام الهی حاکمیت عدالت و معنویت خواند و تصریح کرد: این پیام تنها به یک روز خاص اختصاص نداشته و به همه انسان‌های جهان تعلق دارد. بنا نیست زمین تا پایان، جولانگاه پیروان شیطان باقی بماند و قطعا پیروزی نهایی نصیب بندگان صالح خدا خواهد شد و این امری محتوم و قطعی است و خدا را شاکریم که دلبسته به این مسیر هستیم.انقلاب اسلامی بارقه‌ای از حقیقت و راه مقدس الهی است که در برهه‌ای از عالم تحقق یافته و به یاری خدا و همراهی مومنان و با وجود همه دشمنی‌ها و مکر و نیرنگ جبهه شیطان، راه را برای تمدن الهی و معنوی عدالت محور خواهد گشود.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به سال‌ها رنج و ناعدالتی که از سوی قدرت‌های سلطه‌گر بر ملت مظلوم افغانستان روا شده است، ابراز داشت: قطعا این رنج‌ها موجب خواهد شد ملت افغانستان در راه خود استوارتر باشند و یاری و نصرت خدا نیز همراه با کسانی خواهد بود که از پیمان الهی خود عقب‌نشینی نکنند. از خدای بزرگ می‌خواهیم ما را در مسیر غدیر و امامت و ولایت ثابت قدم بدارد و همه ما را در آزمون‌های الهی یاری نماید.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از دو کتاب «رویش های نو از دیار کهن» و «جستاری درباره فدرالیسم» به دست حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رونمایی شد.