دیدار رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت با مدیرکل ارتباطات شهرداری قم

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در دیدار با مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم بر اهمیت معرفی جاذبه ها و ظرفیت های قم و سابقه تاریخی قم به فراگیران بین المللی تأکید نمود.

وی وجود نگاه بین المللی به ظرفیت های فرهنگی شهری را ضروری دانست و افزود: نهادهای بین المللی تاثیرگذار در قم مانند جامعة المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت، مجمع تقریب فعالیت دارند که لازم است هم افزایی و هم اندیشی و هم فکری به عنوان حلقه مفقوده بین این سازمان ها پیگیری شود. رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزاری درس قم شناسی برای فراگیران را از جمله پیشنهادات عنوان نمود.

وی با تأکید بر آشنایی تشکل فرهنگی طلاب با مجموعه کار شهرداری، این امر را بر شناساندن ظرفیت ها به کشورهایشان تأثیرگذار دانست.

دکتر کلانترزاده، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم عنوان کرد: شناخت ظرفیت ها و توانمندی های طرفین در ارائه خدمات بهتر تأثیر به سزایی دارد. وی با بیان اینکه بر اساس نوع و نیاز مخاطب مسیرهای گردشگری متفاوتی در نظر گرفته شده است، گفت: این امر می تواند برای آنها جذابیت داشته باشد به عنوان مثال مسیر انقلاب، امیدآفرینی و … تعریف شده که بر اساس تقاضا و نیاز مخاطب مباحث ارائه می شود.

در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه اجرایی و همکاری بین شهرداری قم و مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ذیل تفاهم نامه جامعة المصطفی العالمیه و شهرداری قم به امضا برسد. برگزاری و ضبط درس قم شناسی، مشاهیر قم، شعرای قم، جغرافیای فرهنگی قم، قم در گذر و…. پیگیری شود تا در سایت بارگذاری و بسته فرهنگی در این خصوص تهیه گردد و سپس به زبان های مختلف منتشر شود. طرح تور فرهنگی شهرداری با حضور هیئت رئیسه مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار گردد.

همچنین از فرصت اجلاسیه مدیران المصطفی و نمایندگان کشورهای مختلف ۲۱ و ۲۲ تیر ماه برای ارتباطات بیشتر استفاده گردد.