تبیین شخصیت رهبری و نقش زنان مسلمان در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی

نشست علمی با موضوع" تبیین شخصیت رهبری و نقش زنان مسلمان در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی "در حرم مطهر امام رضا علیه السلام مشهد مقدس با حضور اندیشمندان شیعه و اهل سنت برگزار شد.

این نشست با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد یعقوب بشوی، مدیر بین المللی همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با همکاری آستان قدس رضوی بخش بین الملل برگزار گردید.

در این نشست علمی حجت‌الاسلام والمسلمین بشوی، شخصیت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت:‌نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(قدس سره) بزرگ ترین انقلاب دنیا بود که بر اساس قرآن و حاکمیت آن شکل گرفت و معجزہ قرن بود که آثار فراوان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حاکمیت مردم را رقم زد

وی ادامه  داد: امام خمینی توانست استکبار جهانی را سر جای خود بنشاند و به مردم ستم دیده زیر چکمه‌های حاکمان خود باخته، اعتماد به نفس دهد تا علیه فرعون زمان قیام کنند و انقلاب اسلامی را ‌با نظام ولایت فقیه تاسیس کنند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه باتوجه به فرمایشات متعدد امام خمینی  درباره وحدت اسلامی، اظهار داشت: شیعه و سنی باید بیدار باشند و از راه های نفوذ استکبار جهانی مطلع شوند و سد راه آنان شوند. استکبار با ایجاد اختلاف بین برادران اهل سنت و شیعه، اهداف شوم خود را دنبال می کنند. امروز ما با بستن و باز کردن دست باهم می جنگیم اما استکبار درباره قطع نمودن هر دو دست ما فکر می کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی بعد از امام راحل این انقلاب را با محکم تر از گذشته جلو بردند و به مرحله ثبات رساند.

سخنران نشست با مقایسه ایران قبل از انقلاب و بعد از آن، به تبیین سیره رهبر معظم انقلاب و خصوصیات های شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: طرز زندگی معظم له نمونه ای از زندگی امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) است. محقر دانستن اسباب ظاهری و فریب نخوردن از قدرت و ثروت از ویژگی های بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که نوید رسیدن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن را دارد.