مراسم بزرگداشت ولادت امام موسی کاظم علیه السلام در آشتیان

به مناسبت ولادت امام کاظم علیه السلام مراسم جشنی با حضور اساتید، همکاران و طلاب و دانش پژوهان نمایندگی جامعةالمصطفی در استان مرکزی برگزار شد.

 به همت نمایندگی المصطفی در استان مرکزی واحد آشتیان روز یکشنبه ۱۸ تیرماه مصادف با ولادت امام موسی بن جعفر سلام‌الله‌علیهم مراسم جشنی با حضور اساتید، همکاران و طلاب و دانش پژوهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالح‌نیا طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: امام موسی بن جعفر علیهما سلام مانند دیگر امامان معصوم در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینشهای نادرست، به خوبی ایفای نقش نمودند و با توجه به پدید آمدن فرقه های مختلف – که در قرن دوم اوج گرفت – و گروه هایی مانند خوارج، معتزله، مرجئه و… که هر کدام در زمینه مسائل اعتقادی در ترویج دیدگاه خود فعال بودند، این امام زمان شناس در برابر اعتقادات نادرست برخورد کرد و با پاسخ های مستحکم و مستدل خویش در برابر پرسش های متعدد، مسلمانان را از انحراف و کجی حفظ نمود.

وی افزود: امام کاظم علیه السلام از پاسخ گویی به هر شخص و گروهی و از هر ناحیه و با هر زبان و ملیتی سر باز نزد و هیچ گاه از پاسخ ناتوان نماند.

 وی یادآور شد: نشر فقه جعفرى و اخلاق و تفسیر و کلام که از زمان امام صادق(علیه السلام) و پیش از آن در زمان امام محمّد باقر(علیه السلام) آغاز و عملى شده بود، در زمان امام موسى کاظم(علیه السلام) نیز به پیروى از سیره نیاکان بزرگوارش ‍ همچنان ادامه داشت، تا مردم بیش از پیش به خط مستقیم امامت و حقایق مکتب جعفرى آشنا گردند و این مشعل فروزان را از وراى اعصار و قرون به آیندگان برسانند.