نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

مقابله با غدیر مقابله با رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود

آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مراسم جشن بزرگ "غدیر چشمه همیشه جاری" نمایندگی جامعةالمصطفی با اشاره به اهمیت بحث غدیر اظهار داشت: غدیر بیش از هر چیز نیاز به خادم دارد و جریان غدیر نیازمند به یک عرصه خدمت گزاری و فداکاری است.

وی افزود: رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) یک رسالت دو بعدی بود که بعد اول آن نزول قرآن کریم و ابلاغ وحی الهی به همه جهانیان و بعد دوم رسالت اجرای وحی و اجرای پیام الهی در پهنه رسالت ارسال وحی بود.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر(صلی الله علیه و آله) می فرماید “و ما ارسلناک الا کافه للناس” پیامبر(صلی الله علیه و آله) در پهنه ارسال وحی، پیام الهی را نیز مدیریت کند. چرا که اگر تنها مسئله ابلاغ وحی بود، پیامبر لازم نبود و خداوند میتوانست همه این احکام اجرایی را در فطرت انسان قرار بدهد که اگر اینگونه می شد اجرای آن به خودی خود امکانپذیر بود. لذا اگر وحی را به وسیله پیامبر ارسال کرد مدیریت اجرای وحی را نیز به پیامبر(صلی الله علیه و آله) سپرد. از این رو باید رهبری جامعه و امت اسلام در جریان وحی باشد.

وی اضافه کرد: غدیر در مقام عینیت بخشی به بعد دوم رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود چرا که عمر پیامبر(صلی الله علیه و آله) محدود است و مدیریت اجرای وحی نیز به مقتضای عمر ایشان محدود می‌شد و امتداد آن پس از پیامبر امکان نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: همانگونه که قرآن محصور به زمان نیست و در طول اعصار و قرون جاری است اجرای وحی قرآنی نیز باید تا قیامت مدیریت بشود. چرا که غدبر نصب یک خلیفه و ولی بعد رسول الله نبود بلکه مدیریت اجرای وحی در پهنه ارسال وحی بود.

وی افزود: از این رو مقابله با غدیر مقابله با رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود و غصب خلافت امر کوچکی در برابر مقابله با جریان غدیر است و اتفاقات اخیر مقابله با بعد دوم رسالت پیامبر بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بعد دوم رسالت پیامبر خادم میخواهد تصریح کرد: غدیر نوکر می خواهد و ما مدعی خادمی غدیر در سطح زمین هستیم و خادمی غدیر خدمت به بعد دوم رسالت رسول الله و مدیریت جریان وحی است چرا که بدون خادم غدیر اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما در مسئله خدمت و نوکری غدیر که در نوکری بقیت الله متبلور است باید وقف بشویم و از آنجایی تمام عوائد وقف برای موقوف علیه است همه عوائد وجودی ما مملوک امام زمان است و ما مالک هیچ ظرفیت و استعداد و داشته های خودمان نیستیم بلکه عایدی این طلبگی باید سنجیده و صرف امام زمان شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید ببینم در طول طلبگی در بستر عمر چه بهره ای برای ارباب خود داشته ایم و شما طلاب جوان باید از الان به این مقصود فکر کنید تا در اتمام فرصت عمر، احساس خسران، ندامت، حسرت و پشیمانی نکنید.

وی تصریح کرد: دیگر اینکه تازه معممین باید توجه داشته باشند‌ لباس روحانیت لباس نوکری است و شخصی که ملبس می شود در مقام نوکری امام زمان است.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: تمام شیعیان روحانیت را به عنوان نوکر امام زمان می شناسند و اگر روزی خواستید از این لباس فارغ شوید بدانید آن ساعات و لحظات را از مقام نوکری خارج ایشان شده اید پس سعی کند این لباس را از خود جدا نکنید.