همایش غدیر در مرکز اسلامی مالاوی

به مناسبت عید غدیر و عید ولایت، همایشی با حضور بزرگان و چهره‌های برجسته در مسجد نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز اسلامی مالاوی برگزار شد.

در این همایش که به همت نمایندگی جامعه المصطفی در مالاوی و شیوخ، علما، بزرگان، اساتید، دانش‌ پژوهان، کارکنان، مدیران این نمایندگی و جمعی از ارادتمندان برگزار شد.

حاضران با درونی آکنده از محبت به امیرالمومنین (علیه السلام)، دل‌های خود را روانه نجف و از راه دور با قلبی آکنده از عشق با امام خود تجدید بیعت کردند.

زمزمه زیارت کوتاه حضرت امیر المومنین و نوحه سرایی از سوی دانش‌پژوهان، توفیق زیارت از راه دور را نصیب تمامی حاضران کرد.

در این همایش علاوه بر مدیحه سرایی، شعر خوانی و سخنرانی، مسابقاتی نیز برگزار گردید.

سخنرانان این همایش هر کدام به اهمیت عید ولایت و امامت پرداختند و نکاتی درخصوص تبیین این روز برای مخاطبین ارائه کردند.

یکی از درس‌های بزرگ غدیر ولایت پذیری و پیروی و انجام کامل فرمان الهی است که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) آن را به نحو احسن انجام داد.

غدیر مایه وحدت مسلمانان است. پیامبر اکرم ص در روز غدیر خم به فرمان خداوند متعال امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود انتخاب کرد تا مسلمانان را از اختلاف و تفرقه باز دارد و همه تحت لوای اسلام ناب محمدی که در امامت تجلی یافت به سعادت دست یابند.

دوستی و محبت امام علی و اهل بیت (علیهم السلام) مهم است، اما مهم‌تر از دوستی و محبت، تبعیت و پیروی از اهل بیت ع است که در روز غدیر خم پیامبر ص هر دو را با هم ابلاغ فرمودند و از مردم مطالبه کردند.

روز غدیر خم روز نصب و گماشتن علی علیه السلام به عنوان امامت و سرپرست و حاکم مسلمانان به فرمان خداوند است و در روایات به عنوان عید بزرگ خداوند معرفی شده است.