معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

معرفت واقعی به علی(ع)، مقدمه معرفی کامل او به جهانیان است

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جمع طلاب مجتمع آموزش عالی خواهران ضمن عرض تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر اظهار داشت: عید غدیر را باید از دو منظر مورد توجه قرار داد: اول باید علم و معرفت خود را نسبت به مولا علی علیه السلام بالا برده و عمق و توسعه بخشیم و دوم باید بدانیم وظایف ما در مورد غدیر چیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ذهان تصریح کرد: اگر بخواهیم در مورد حضرت علی (علیه السلام) خوب کار کنیم باید هندسه مفهومی علی علیه السلام را استخراج کنیم. وقتی حضرت علی علیه السلام را به صورت خورشیدی در مرکز در نظر بگیریم، شعاعی که از ایشان منتشر می شود، همان هندسه مفهومی است. به عنوان نمونه علم لدنی که همان علم خاصی است که از ناحیه پروردگار دریافت می شود و از جنس نور است؛ ایمان که ایشان قوی ترین و بالاترین ایمان را به خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله) داشتند و در عالی ترین مرتبه ایمان بودند؛ عبادت حضرت علی علیه السلام؛ صفات الهی امیرالمومنین علیه السلام مثل شجاعت، سخاوت و بخشندگی، عطوفت و مهربانی، زهد و ساده زیستی، ایثار؛ همچنین عدالت و ظلم ستیزی ایشان؛ جهاد و شهادت طلبی؛ پرهیز کاری و تقوا.

وی در ادامه با اشاره به وظایف شیعه در مورد غدیر عنوان کرد: شیعه حضرت علی علیه السلام باید خلاق باشد و تولیدکننده. از مهمترین وظایف شیعه در محور غدیر معرفت افزایی است. وی افزود: تا وقتی فردی را نشناسیم نمی توانیم در مورد آن فرد انجام وظیفه کنیم. پس باید اول علی علیه السلام را خوب بشناسیم تا بتوانیم خوب به دیگران بشناسانیم و این معرفت سبب خشوع و خضوع ما می شود. دنیا حضرت علی (علیه السلام) را نمی شناسد. ما باید از طریق انتشار مقالات، کتاب، فایل های صوتی و … ایشان را به دنیا معرفی و معرفت افزایی کنیم. بعد از شناخت و معرفت افزایی، باید با ابراز محبت به حضرت علی علیه السلام این شادی و سرور را به همه نشان دهیم. می توان از طریق برگزاری مراسم های جشن هر چند ساده، تزئین خانه و محله به مناسبت غدیر، اطعام دادن در غدیر که ثواب و اجر زیادی دارد، خدمات دادن به دیگران به مناسبت غدیر، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقات، نمایشنامه خوانی و پرده خوانی و … این شادی را نشان داد.

شایان ذکر است در این کارگاه، طلاب ملیت های مختلف، درمورد برنامه ها و جشن های عید غدیر در کشورهای خود توضیحاتی ارائه دادند.