در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد؛

نخستین همایش اساتید بین المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی

نخستین همایش اساتید بین المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد

 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی رئیس بنیاد بین المللی امامت در نخستین همایش اساتید بین المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی که در سالن امام خمینی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد، بیان کرد: جهانی سازی گفتمان های شش گانه  ریشه در هوشمندی و احساس وظیفه بزرگ دارد و همه ما وظیفه داریم این برنامه را به بهترین شکل کمک کنیم تا دوستداران حقیقت به این معارف دسترسی پیدا کنند.

وی توسعه ارتباطات مجازی را در رساندن معارف بسیار مؤثر دانست و افزود: مجموعه امامت پژوهان بنیاد به زبان های مختلف متون درسی را آماده نمودند و اساتیدی  در محافل مختلف در حال تدریس هستند. اعلام امادگی می کنیم با این برنامه همکاری وافی و کافی در حد توان داشته باشیم.

رئیس بنیاد بین المللی امامت کاربردی سازی فرهنگ غدیر و علوی را در توسعه گفتمان علوی مهم قلمداد نمود و افزود: معرفی رویداد غدیر و اصل امامت و ولایت و جایگاه امیر مؤمنان علیه السلام در تمامیت دین و ظهور حضرت و خاندان حضرت بسیار مهم است ولی دنیای امروز دنبال نتیجه و فایده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی جریان شناسی جریان های فرهنگی، فکری و اخلاقی را یکی از کارهای ضروری برای توسعه گفتمان علوی عنوان کرد و گفت: المصطفی و مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با زمینه های بین المللی می تواند جریان شناسی جریان های فرهنگی فکری و اخلاقی جامعه را انجام دهد. می توان پیام ها را بسته بندی امروزی کرد تا بر این اساس خوراک کاربردی تهیه شود.

 

جهانی سازی گفتمان با استفاده از فضلای زبان دان

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی نیز در این همایش جهانی سازی گفتمان های شش گانه علوی، رضوی، نبوی، فاطمی، حسینی و مهدوی را از دیگر ظرفیت های مؤسسه عنوان کرد و افزود: به دلیل دارا بودن فضلای زباندان جهانی سازی گفتمان ها از سوی مؤسسه پیگیری می شود. گفتمان علوی باید در چهارچوب وحدت اسلامی مطرح شود و این چهارچوب وحدت اسلامی نباید مانع از حقیقت های نهفته در تاریخ باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ۲۳ سال زحمت کشیدند ولی خداوند فرمود اگر غدیر را ابلاغ نکنی گویی کاری انجام نداده ای. پیام غدیر گفته شد ولی پیام غدیر محقق نشد.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در ادامه به بیان واقعیت تاریخی آيه۲۱۴ شعراء: وانذر عشيرتک الاقريبن و حدیث منزلت و مسئله تاریخی حدیث سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْقُمِّيُّ الْأَشْعَرِيُّ،از حضرت حجت علیه السلام : لِمَ‏ لَمْ تَقُلْ بَلْ إِنَّهُمَا أَسْلَمَا طَمَعاً، پرداخت.

وی واقعیت تاریخی حدیث الصحیفه الملعونه و حدیث کانت بیعتی فلته و کانت بیعت ابی بکر فلته و حدیث اثنی عشر خلیفه را نیز مطرح نمود.

 

در ادامه دکتر فردوس احمد میر از کشور هندوستان، دکتر صلاتی از کشور نیجریه و دکتر استفان شفر از کشور آلمان در این همایش به تبیین مباحثی در حوزه منابع مرتبط با ولایت، اهمیت گفتمان سازی علوی و رساندن پیام آن به بشریت، تبیین آسیب ها در اثر عدم عمل به ولایت و عملیاتی نمودن گفتمان علوی و جهانی سازی آن پرداختند.

شایان ذکر است اولین همایش اساتید بین المللی جهانی‌سازی گفتمان علوی از سوی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با همکاری بنیاد بین المللی امامت و بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد.