در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد:

نشست علمی تبیین واقعه عاشورا در منابع اهل سنت  

مصادف با عاشورای حسینی نشست علمی تبیین  واقعه عاشورا در منابع اهل سنت  به همت واحد پژوهش  مدرسه عالی خواهران  برگزار شد .

در این نشست که با حضور طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه عالی خواهران برگزار گردید، دکتر نصیب الله عمراف ضمن بیان اهمیت حادثه کربلا در بین مورخین اهل سنت گفت: واقعه عاشورا از وقایع مهم و به یادماندنی تاریخ اسلام است که مقاصد و مفاهیم والا و پرارزشی را در بردارد. با توجه به اهمیّت واقعه عاشورا، اکثر مورخان اسلامی -که اهل سنّت می باشند- به توجه و تامل این واقعه بزرگ پرداخته اند. از جمله مورخان بزرگ اهل سنّت می توان بخاری، طبری، ذهبی و غیره را نام برد که  درباره نهضت عاشورا مطالب مهمی را نوشته اند.

وی با تاکید براین مساله که واقعه عاشورا ارتباطی به یک جریان و مذهب خاص ندارد، افزود: از دیدگاه منابع معتبر تاریخی اهل سنت قیام امام حسین(ع)، نهضت فرزند رسول خدا(ص) است که برای خدا قیام کرد. اساس آن آزادی، عدالت و شرافت است؛ او می خواست تا مردم از ظلم و جور حاکمان زمان رهایی یابند و برای تحقق این آرمان والا و الهی با عشق و ایمان و با کمال شجاعت و شهامت قدم برداشت و در نهایت با شهادت وجود با ارزش خویش به همگان درس آزادگی و عزت آموخت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: منابع نسبت به نهضت امام حسین(ع)، توام با ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله از جمله حضرت حسین(ع) می باشد. به طوری که بزرگان اهل سنّت در منابع به ایشان لقب سیدالشهدا داده اند و شهادت مظلومانه آن حضرت و یارانش را در کربلا با برگزاری مراسم طبق اعتقادات خودشان از جمله، نماز خواندن و روزه گرفتن در روز عاشورا گرامی می‌دارند.

این استاد جامعه المصطفی در پایان با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن در سوئد اذعان کرد: کشور وابسته به رژیم صهیونیستی به با ارزش‌ترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت کرده است، که نه فقط مسلمانان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی نسبت به این عمل  معترض شده اند و قرآن نوری است که خاموش نمیشود.

درادامه دو تن از دانش پژوهان مقالات خود را با موضوع مدیریت بحران در واقعه عاشورا ارائه کردند.

در این نشست، استاد مصطفی حلیمی نفر برتر مسابقات قرآن و حدیث المصطفی از کشور افغانستان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و طلاب مدرسه عالی خواهران نیز با قرائت دسته جمعی سوره مسد هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند