رئیس مجتمع آموزش عالی فقه خبر داد؛

ارسال ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه و دبیر علمی همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای پژوهی دبیرخانه این همایش اظهار داشت: تا کنون نزدیک به 900 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب ارسال شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در ابتدای این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان ساخت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن جهت که از طرف فقیه بزرگواری نوشته شده دارای اهمیت است، لذا تبیین مبانی فقهی این بیانیه از جهات مختلف باید مورد اهتمام مراکزی علمی فقاهتی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با تأکید بر این که فقه اسلامی در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: فقه از منظرهای مختلف در زندگی ما راهگشا و اثربخش است و بیانیه گام دوم انقلاب نیز به تعبیری بیان کننده اهداف و کارایی جمهوری اسلامی است.

وی گزارشی از فرایندهای برگزاری همایش با شکوه مجتمع آموزش عالی فقه در زمینه بررسی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ارائه نمود و یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جهت تشکیلاتی و محتوایی از سطح بسیار خوبی برخوردار است؛ لذا اعضای کمیته های علمی این همایش از اساتید بزرگ فقهی و مراکز علمی حوزه علمیه قم دعوت به همکاری نموده و در این راستا پژوهش‌های خوبی را ترسیم و عملیاتی نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به این که تاکنون بالغ بر ۹۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۵۰ مقاله از این تعداد به زبان اردو به رشته تحریر در آمده و تعدادی نیز به زبان عربی و انگلیسی نگاشته شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه بین المللی بودن را یکی از ویژگی های مهم این همایش فاخر توصیف نمود و با تأکید بر این که عمده فعالیت های اجرایی این همایش با مشارکت طلاب، فضلا و اساتیدی از کشورهای مختلف دنبال می شود، خاطرنشان ساخت: همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن اخذ مجوز ISC، آمادگی دارد تا با همکاری تعدادی از مجلات و نشریات علمی فقهی، مقالات برتر همایش، را چاپ و منتشر نماید.

وی با اشاره به این که دبیرخانه این همایش تاکنون بیش از ۴۰ پیش نشست علمی برگزار و ۲۰ پیش نشست علمی نیز برای ادامه هدفگذاری نموده است، اظهار داشت: در فرایند برگزاری این همایش ۳۱ کرسی نظریه‌پردازی هدفگذاری شده که تاکنون ۱۶ مورد آن برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان این که ۱۵ مرکز علمی، تمام نمایندگی‌های جامعه المصطفی به ویژه مجموعه هایی که رشته های متناسب با موضوعات فقهی دارند، در این همایش مشارکت نموده‌اند، خاطرنشان ساخت: طلاب و دانش پژوهان نمایندگی های جامعةالمصطفی مقالات ارزشمندی را به زبان های مختلف به دبیرهانه این همایش ارسال نموده اند.

وی با تأکید بر این که وظیفه داریم فضای جامعه علمی کشور را نسبت به نیازهای جامعه اسلامی روشن نموده، جهت دهی ذهنی اندیشمندان و طلاب و فضلا را در مسیر بصیرت افزایی و پاسخ به نیازهای روز جامعه حرکت دهیم، یادآور شد: این همایش برآن است تا در نخستین گام ضمن فضا سازی علمی و گفتمانی در فضای علمی کشور، تمام مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب در لایه‌های مختلف را بدین امر توجه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به محورهای همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: برخی از محورهای وظایف دولت به ویژه رونق بخشی در اقتصادی را هدف گذاری نموده است و بخشی نیز وظایف دولت و ملت در ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اجتماعی و… را مورد توجه قرار داده است.