به همت نمایندگی المصطفی برگزار شد؛

کنفرانس امام حسین (علیه السلام) در شرق افریقا

کنفرانس امام حسین (علیه السلام) به مدت چهار روز  با حضور دویست و بیست نفر از طلاب و مدیران موسسات اسلامی کشورهای کنیا، اوگاندا و روآندا برگزار شد.

این کنفرانس به همت نمایندگی جامعةالمصطفی از روز نوزدهم تا بیست و دوم تیرماه، با مشارکت معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) برگزار گردید.

شایان ذکر است این کنفرانس پس از برنامه سال گذشته در کنیا و اوگاندا که به صورت مستقل برگزار شد، در واقع اولین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان و طلاب جامعة المصطفی با استفاده از ضرورت آماده سازی ایشان برای فرصت‌های فرهنگی محرم و صفر و احیای شعائر حسینی بود.

از نکات قابل توجه این کنفرانس، حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع شرکت کنندگان و سخنرانی پیرامون جایگاه و عظمت امام حسین (علیه السلام) و نهضت ایشان بود که از نظر شرکت کنندگان، نقطه عطفی در حرکت پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) منطقه شد.

موسسه اهل البیت(علیهم السلام) کنیا، موسسه اهل البیت(علیهم السلام) اوگاندا، موسسه قرآن و عترت اوگاندا، جمعیت شیعیان روآندا و جماعت شیعیان خوجه اثنی عشری کامپالا از مراکز همکار در این کنفرانس بودند.