سال تحصیلی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ نمایندگی جامعةالمصطفی در ماداگاسکار آغاز شد

سال تحصیلی جدید مراکز جامعة المصطفی در ماه های گذشته با افزایش چشم گیر طالب جدید حوزوی و دانشگاهی آغاز شد.

در برنامه دفتر نمایندگی جامعة المصطفی در ماداگاسکار در شهر آنتاناناریوو که با حضور طالب، دانشجویان و اساتید مراکز مختلف برگزار شد، آقای حرالحسین معاون آموزش دانشگاه المصطفی در ماداگاسکار به توضیح وضعیت آموزشی و شرایط مراکز المصطفی در ماداگاسکار و قوانین مرتبط پرداخت.

شیخ علی یوسف مسئول مدرسه امام  صادق علیه السلام نیز به تاریخچه این مدرسه علمیه و احیای دوباره آن پس از چند سال وقفه در سال های اخیر و جذب  طالب خواهر در این مرکزاشاره کرد.

شیخ عبدالرحمان مسئول مدرسه امام حسین علیه السلام ماداگاسکار نیز در سخنانی به زندگی حضرت زینب سلام الله علیها و  اوصاف اخلاقی ایشان اشاره نمود.

 

دکتر سید مهدی طاهری مدیر منطقه ای جامعةالمصطفی در ماداگاسکار نیز در بخش پایانی این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و آغاز سال تحصیلی به اساتید و طلاب ،در مورد چگونگی نامگذاری حضرت زینب و انتخاب نام ایشان توسط خداوند، جایگاه علمی و اخلاقی حضرت زینب و نقش مهم ایشان در تداوم قیام عاشورا اشاره کردند.

دکتر طاهری در بخش دوم سخنانش به توضیح در مورد جایگاه علم و شعار دانشگاه المصطفی در ماداگاسکار با عنوان «فعالیت بر پایه اخلاق و علم، فارغ از دین، نژاد و رنگ» پرداخت و بر مبنای فرمایش امام علی علیه السلام و حدیث جامع امام رضا علیه السلام از کتاب الامالی شیخ طوسی، در مورد این مسأله توضیح دادند که: «فایده علم بیشتر است یا ثروت؟». در پایان نیز به طلاب و دانشجویان متذکر شدند که امید داریم با کسب علم و معارف الهی، بتوانید الگوی خوبی برای دیگران بوده و منشاء آثار و خدمات بسیاری به مردم و کشور ماداگاسکار باشید.