گردهمایی بررسی ریشه‌ها و اهداف هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

گردهمایی بررسی ریشه‌ها و اهداف سیاست شیطانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن در نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

در راستای محکوم نمودن عمل شیطانی هتک حرمت قرآن کریم از سوی ایادی صهیونسم و استکبار جهانی، گردهمایی بزرگی تحت عنوان « بررسی ریشه‌ها و اهداف سیاست شیطانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن » برگزار گردید.

استاد قاری عبدالشکور فلاح به عنوان سخنران نخست ضمن محکوم نمودن این عمل شنیع، انجام چنین اعمالی را مغایر کرامت انسانی، حقوق بشر، اصول اخلاق و ارزش‌های بشری خواند و وقوع این اعمال شیطانی را در جوامع مدعی مدنیت و به‌اصطلاح پیشرفته نشان انحطاط فرهنگی غرب معرفی نمود.

وی بیان داشت: مسلمانان همانگونه که به ارزش‌های دینی و معنوی ملت‌ها و ادیان دیگر احترام قائل‌اند، اجازه نمی‌دهند که نسبت به مقدسات و ارزش‌های متعالی خودشان نیز توهین و تحقیر صورت بگیرد. ایشان قرآن‌سوزی‌های انجام شده در ماه‌های اخیر در چند کشور غربی را دارای سابقه دانست و از رهبران کشورهای اسلامی خواست که در یک اقدام هماهنگ تلاش کنند که دست‌های پشت این ماجرای شنیع شناسایی شود.

آقای فلاح در فراز دیگری از سخنانش اظهار داشت: صهیونیسم و استکبار جهانی می‌خواهد که با ارتکاب چنین اعمالی مسلمان و امت اسلامی را محک بزنند. آنان به‌رغم ترویج و معرفی تلقی‌های انحرافی از اسلام با رشد روزافزون اسلام‌خواهی در جهان و به‌ویژه در کشورهای غربی مواجه‌اند و اکنون از سر استیصال می‌خواهند وانمود کنند که در غرب مردم از اسلام دوری می‌کنند.

وی جایگاه قرآن را در جهان اسلام و میان مسلمانان منحصر به‌فرد معرف نمود و به‌رغم تمامی توطئه‌ها آموزه‌های قرآن و معارف قرآنی را رو به گسترش و رسوخ در میان نوع بشر دانست.

این عالم دینی در پایان اظهار داشت: اگر چه حفظ قرآن را خداوند تضمین نموده است و شاهد صادق مدعی نیز تاریخ ۱۴۰۰ ساله قرآن است، اما باید به رسالت‌های جوامع اسلامی، خانواده‌ها و احاد امت مسلمان توجه داشت. ما باید سعی کنیم آموز‌ه‌های قرآن در زندگی ما تبلور یابد.

وی از حکومت‌های اسلامی خواست که در قدم اول اجلاس سراسری سران کشورهای اسلامی را در ارتباط با ا ین موضوع دایر نمایند، در قدم بعد به تحریم کالاهای کشورهای هتاک اقدام نمایند و در نهایت سفیران آنها را از کشورهای اسلامی اخراج کنند.

سخنران نشست از مجامع علمی جهان اسلامی نیز درخواست نمود که نشست‌های علمی برگزار نمایند و به جوانب و ابعاد مختلف این مسئله بپردازند.

در ادامه،‌ مولوی عبدالهادی هدایت به عنوان سخنران دوم برنامه ضمن محکوم نمودن این عمل شنیع از نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان به پاس برگزاری این گردهمایی بزرگ علمی باشکوه اظهار قدردانی نمود.

وی سپس به ریشه‌یابی تاریخی این عمل هتاکانه پرداخت و اظهار داشت: در صدر اسلام نیز کفار و مشرکان در ابتدا به استهزاء و هجو آیات قرآن کریم مبادرت نمودند اما در نهایت در مقابل عظمت قرآن کریم سر تعظیم فرود آوردند و بیان داشتند که: «لیس هذا قول بشر».

سخنران جلسه خاطرنشان کرد: بایسته است اهداف و مقاصد شومی که باعث انجام اینگونه اعمال شنیع می‌شود باید شناسایی و مورد تحلیل قرار بگیرد و در نتیجه استراتژی قوی و استوار اتخاذ گردد.

وی قرآن را خط قرمز امت اسلامی دانست و آن را روح و جان و همه‌ی هستی مسلمان معرفی نمود و اظهار داشت: امروز ایدئولوژی‌های شیطانی غربی در جهان رو به افول است و امت اسلامی در پرتو آموزه‌های قرآن و تعالیم بلند آن قلوب انسان‌های جهان را فتح خواهد نمود.

مولوی هدایت از حکومت‌های اسلامی، مجامع علمی معتبر جهان اسلام و عالمان بزرگ دینی خواست که از کلیه ابزارهای موجود برای نشر درست معارف حقه اسلامی و قرآن استفاده نمایند.