رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):

 حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر در دوره «طرح ولایت» مشهد

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در مراسم اختتامیه طرح ولایت گفت: دوره «طرح ولایت» در مشهد برای گروه‌های مختلف اعم از معلمان، دانشجویان، طلبه‌ها و دانش‌آموزان که تعدادشان به بیش از ۴۰۰۰ نفر می‌رسد و از ۱۳ کشور هستند برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی نمایندگی المصطفی در خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شبان نیا، رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، در مراسم اختتامیه طرح ولایت که با حضور شرکت‌کنندگان این طرح برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از افرادی که زمینه اجرای این طرح را فراهم و از آن حمایت کردند تشکر می‌کنم. این طرح واقعاً به شکل منظمی برگزار شد که عوامل مختلفی در این راستا دخیل هستند، اما شکی نیست که اقدامات و مساعدت‌های افراد و به‌ویژه آقای صالح در راستای پیشبرد این طرح بی‌تأثیر نبوده است.

وی بیان کرد: در مشهد دوره طرح ولایت را برای گروه‌های مختلف اعم از معلمان، دانشجویان، طلبه‌ها و دانش‌آموزان که تعدادشان به بیش از ۴۰۰۰ نفر می‌رسد و از ۱۳ کشور هستند برگزار کردیم، خوشبختانه طی ارزیابی که از نمرات آن‌ها داشتیم سطح نمرات آن‌ها بسیار خوب بود و بر همین اساس می‌توان این دوره را جزو بهترین دوره‌های امسال بشمار آورد که علاوه بر این نیز در تهران هم این طرح برای دانشجویان در دو دانشگاه در حال برگزاری است که آن‌ها هم عملکرد موفقی داشته‌اند.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، گفت: نظم خوبی در برگزاری این دوره شاهد بودیم و باتوجه‌به نمرات کسب شده نیز این دوره قابل‌مقایسه با دوره‌های سال‌های گذشته نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شبان نیا عنوان کرد: در اینجا از افرادی که سطح دو حوزه را دارند و به پایه هشت رسیده‌اند درخواست دارم تا در دوره «طرح ولایت» ثبت‌نام کنند، چرا که ما نیاز به استاد داریم. همان گونه که می‌دانید «طرح ولایت» نه‌تنها در ایران بلکه در راستای ترویج این گفتمان، بسیاری از دوره‌ها را در خارج از کشور و حتی اروپا به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم. علاوه بر این نیز ما یک سری دوره‌های تثبیت و تداوم طرح ولایت را هم داریم که در حال انجام هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کتاب‌های طرح ولایت ترجمه شده‌اند که بناست این کار ادامه پیدا کند، به‌گونه‌ای که در حال حاضر این کتاب‌ها به زبان عربی ترجمه و حتی تدریس هم شده، به زبان انگلیسی یک جلد انسان‌شناسی نوشته شده و مورد تأیید ناظر قرار گرفته، اما در این راستا یک سری چالش‌هایی داریم و به زبان اسپانیولی هم در حال ترجمه است.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تأکید کرد: ازاین‌رو در خواست ما از المصطفی این است تا نهایت تلاش خود را برای نشر این دوره‌ها در سطح جهان به کار بندد.