دیدار روسای نمایندگی المصطفی مشهد و مؤسسه آموزش های کوتاه مدت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در این دیدار به معرفی گروه های علمی مطالعات اسلامی منطقه ای مؤسسه پرداخت و افزود: هفت گروه منطقه عربی و شمال آفریقا، منطقه اروپا، آمریکا و آفریقای غیر عربی، منطقه شبه قاره، منطقه ترک زبان ها، منطقه روسیه و بالکان، منطقه شرق دور و منطقه افغانستان و تاجیکستان در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت فعالیت دارند.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی آموزش های کوتاه مدت مشهد را از مؤسسات موفق عنوان نمود و افزود: آموزش های کوتاه مدت اصفهان نیز ویژگی های منحصر به فرد دارد و آموزش های کوتاه مدت شهرهای تهران و گرگان نیز جایگاهی ویژه در این حوزه دارد بنابراین باید به گونه ای تدبیر شود که هم افزایی بین آموزش های کوتاه مدت صورت گیرد.

وی با تأکید بر تدوین نظام آموزش کوتاه مدت گفت: نظام آموزشی کوتاه مدت دارای آیین نامه و پذیرش است که لازم است طی جلسه ای با حضور نمایندگی های داخل و خارج نهایی سازی شود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی المصطفی در مشهد ضمن معرفی مدیر جدید آموزش های کوتاه مدت نمایندگی الصمطفی در مشهد به معرفی اجمالی نمایندگی مشهد و رتبه و جایگاه پژوهشی و تبلیغی پرداخت.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش های کوتاه مدت یکی از دستاوردهای مهم برای ایجاد ارتباطات علمی و فرهنگی با جهان اسلامی است، خاطرنشان کرد: شهر مشهد به دلیل بارگاه امام رضا علیه السلام مورد علاقه و استقبال داوطلبان آموزش های کوتاه مدت است.

رئیس نمایندگی المصطفی در مشهد با اشاره به گزارش فعالیت های مؤسسه آموزش های کوتاه مدت گفت: گزارش ارائه شده تحولات ساختاری و همچنین تحولات محتوایی را نشان می دهد که یک رویکرد نظام مند و تحول گرا در این مجموعه وجود دارد.

وی تقویت و ایجاد گروه های علمی با محوریت زبان ها را نقاط قوت مؤسسه آموزش های کوتاه مدت ذکر کرد و افزود: شاخصه گروه ها با محوریت زبانی، تقویت بعد بین المللی است زیرا زبان راه ارتباط با جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح مسئله بودجه ، اصلاح نگاه فراگیران در زمینه حضور در مشهد، ضرورت امکان انتقال کد طلاب متقاضی سفر به مشهد در سجا، تقویت seo سایت آموزش های کوتاه مدت نمایندگی، لزوم برگزاری دوره برای دانش افزایی اساتید و ارائه برنامه فرآیندی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و استفاده از تجربه برگزاری دوره های آموزش از راه دور را از دیگر مسائل عنوان نمود.

وی در زمینه گفتمان رضوی و سیره امام رضا علیه السلام برای طراحی سرفصل ها اعلام آمادگی نمود و پیشنهاد کرد: آمادگی برگزاری دوره های سیره اهل بیت علیهم السلام و امام رضا علیه السلام و توانمندی های قرآنی حافظ و قاریان بین الملل وجود دارد.

برگزاری جلسه ای با حضور هیئت رئیسه مؤسسه آموزش های کوتاه پس از اربعین حسینی در مشهد، برگزاری اجلاسیه بازنگری نقشه نظام آموزش کوتاه مدت المصطفی، تهیه پیش نویس نظام اموزش کوتاه مدت المصطفی، بازبینی آیین نامه صف محوری با حضور به عنوان نماینده صف داخل و یک نفر صف خارج آموزش های کوتاه مدت از جمله مصوبات این جلسه بود.