بررسی مسئولیت‌ اندیشمندان جهان اسلام در قبال هتک حرمت قرآن‌کریم

گردهمایی «مسئولیت‌های عالمان و اندیشمندان جهان اسلام در قبال سیاست شیطانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن‌کریم» در سالن بزرگ اجتماعات نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

در راستای محکوم نمودن عمل شیطانی هتک حرمت قرآن کریم گردهمایی بزرگی با عنوان «مسئولیت‌های عالمان و اندیشمندان جهان اسلام در قبال سیاست شیطانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن‌کریم» با حضور گسترده علما، طلاب و مدیران مدارس علمیه شهر کابل و همچنین اساتید و کارمندان نمایندگی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم برگزار گردید.

در این گردهمایی مولوی سلمان فارسی از علمای اهل سنت و حجت الاسلام محمدرضا مظفر امام جمعه جنوب کابل، به عنوان سخنران حضور داشتند و آقای سید جهانگیر موسوی مداحی نمودند.

برنامه با قرائت قرآن کریم توسط آقای عبدالسمیع محبی آغاز شد سپس مولوی فارسی ضمن قدردانی از رئیس و مسئولین نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان به دلیل ورود به میدان دفاع از ساحت قدسی قرآن کریم، از شخصیتهای علمی حاضر در محفل و اصحاب رسانه برای همنوایی با جامعه المصطفی العالمیه، نیز تشکر کرد.

ایشان افزود: دشمنان اسلام و در راس آنان یهودیان، همه‌ی ما مسلمانان را بدون در نظر داشت مذاهب و فرق اسلامی، تحت حمایت یک کتاب و یک نبی می شناسند و به دشمنی با مقدسات ما می پردازند.

وی در ادامه سخنان خود از رسالت علمای دینی و دانشمندان آکادمیک سخن گفت و اضافه نمود: حمایت از حامیان جهانی قرآن و برگزاری چنین محافلی در محکومیت اهانت کنندگان به ساحت قرآن کریم، وظیفه یکایک ما است، تا در روز قیامت نزد صاحب قرآن سرفراز باشیم.

سخنران دوم این محفل، آقای محمدرضا مظفر بود. ایشان ضمن تشکر از سخنران قبلی و حضار در محفل، از برگزار کنندگان گردهمایی نیز قدردانی کرد. وی در ابتدای سخنرانی اش این پرسش را مطرح کرداند که چرا دشمنان این کار(اهانت به قرآن کریم) را انجام می دهند؟ در پاسخ باید گفت که علت تکرار این هتاکی به قرآن، عقده گشایی دشمن است. آنان به خاطر کینه قدیمی که نسبت به قرآن کریم دارند، دست به این کار می زنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان می‌خواهند احساس مسلمانان را نسبت به قرآن کریم آزمایش کنند. تا ببینند که آیا هنوز هم کسی از مسلمانان است که در قبال این کار هتاکانه، خشمگین شود یا نه. ایشان ادامه داد: که الحمد لله مسلمانان در سراسر جهان و از جمله در افغانستان در مراسم‌های نماز جمعه، اعلام انزجار کردند و امروز شاهد این محفل با شکوه هستیم.

آقای مظفر در پایان سخنرانی خود خطاب به هتاکان به قرآن کریم افزود: درست است که یک جلد از این کتاب آسمانی را سوزاندید و بی احترامی کردید؛ اما یک سنگ هیچ وقت نمی تواند جلو جریان دریا را بگیرد. دشمنان بدانند که قرآن در لابه لای وجود مسلمانان رخنه کرده و این کارهای آنان نمی‌توانند جلوی نفوذ قرآن در قلوب مسلمانان را بگیرند. نور قرآن همچنان پرفروغ خواهد ماند و دلهای مشتاقان خود را در سراسر جهان روشن خواهد کرد.

مراسم با ابراز انزجار از هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم و شعار دادن علیه هتاکان توسط اشتراک کنندگان به پایان رسید.