آزمون ورودی کارشناسی و ارشد نمایندگی افغانستان

آزمون ورودی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال 1402 برادران در نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

نمایندگی افغانستان این آزمون ورودی را در ۶ رشته مقطع کارشناسی رشته و ۵ رشته کارشناسی ارشد  برای سال ۱۴۰۲ برادران با حضور هیئت نظارت وزارت تحصیلات عالی برگزار کرد.

در این آزمون، مجموعا  ۵۶۳ نفر شامل ۲۵۸ نفر در مقطع کارشناسی و ۳۰۵ نفر در کارشناسی ارشد ثبت‌نام و شرکت نمودند که مطابق برنامه ۱۵۰ نفر در مقطع ارشد و بیش از ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی پذیرش خواهند شد.

در ابتدا، آقای احمد ذبیح افشاگر معاون علمی – تدریسی نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان در رابطه با اهمیت علم و دانش به خصوص در شرایط کنونی افغانستان صحبت نمو.

وی اظهار داشت: دین مبین اسلام همیشه مسلمانان را به فراگیری علم و دانش فرا خوانده است، ایشان علم اندوزی را سرمایه اصلی برای انسان خوانده و بیان داشتند: سرمایه مادی به مرور زمان از بین خواهد رفت ولی علم و دانش است که میتواند هم از نگاه مادی و از نظر معنوی انسان را تکمیل نماید.

در ادامه نیز آقای مصطفی احسانی معاون امور محصلان نمایندگی افغانستان نکات اصلاحی مطابق قوانین و مقررات وزارت تحصیلات عالی که باید اشتراک کنندگان در جلسه امتحان کانکور مراعات نمایند را ارائه نمود.

سپس هیئت وزارت تحصیلات عالی و نماینده های اشتراک کنندگان به اتاق قرنطینه رفتند و سوالات امتحان کانکور را برای توزیع به محل برگزاری انتقال دادند.

جریان آزمون ورودی سال ۱۴۰۲ توسط ناظرین به طور دقیق نظارت صورت گرفت و این امتحان در فضای بسیار آرام به پایان رسید.