امضای تفاهم نامه شهرداری قم با موسسه آموزش های کوتاه مدت

امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی آموزشی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی آموزشی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم بر اهمیت ارائه زوایای مختلف قم و معرفی این شهر به فراگیران نخبگانی بین المللی تأکید نمود.

وی با تأکید بر هم افزایی این دو نهاد، فعالیت کار شهرداری و مؤسسه آموزش های کوتاه مدت را در این حوزه مصداق جهاد تبیین عنوان نمود.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ارائه آموزش ها به همیاران مختلف و تعریف دوره آموزش های کوتاه مدت در این حوزه، تربیت راهنما کادر بین المللی به زبان های مختلف، تهیه بروشورها و تیزرها به زبان‌های مختلف به منظور معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای بین المللی شهرداری و برگزاری گردهمایی ویژه شهرداران شهرهای زیارتی جهان تشیع را از طرح های پیشنهادی بیان داشت.

دکتر کلانترزاده مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مؤسسه آموزش های کوتاه مدت بر غنی سازی تفاهم نامه تأکید نمود و تقویت فکر و تفکر بین المللی در بین مدیران استان قم را از ارکان ضروری عنوان نمود.

وی تدوین و اجرای طرح جامع برخورد با گردشگران و تشکیل کارگروهی به منظور احصا و ارائه اقتضائات و نیازهای هر دوره و محورهای گردشگری را از جمله پیشنهادات کاربردی در حوزه شهری عنوان نمود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری فرهنگی آموزشی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم به امضا رسید.

ارائه و اجرای طرح های پژوهشی و فرهنگی مشترک، برگزاری تور قم گردی ویژه دوره های نخبه گانی موسسه آموزش های کوتاه مدت، برگزاری نمایشگاههای فرهنگی به صورت مشترک، دعوت از استادان و متخصصین در حوزه های مدیریت اماکن فرهنگی و شهری برای ارائه سخنرانی و برنامه های فرهنگی، طراحی و تامین محتوا و برگزاری نشست ها و سمینارهای پژوهشی و فرهنگی مشترک از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

معرفی، توزیع و تبادل آثار، منابع و متون پژوهشی و فرهنگی از منظر شهرسازی، همکاری در برگزاری دوره ها و کارگاههای دانش افزایی در حوزه های قم شناسی و مراکز فرهنگی و تاریخی برای مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و فراگیران موسسه و همکاری در زمینه بهره مندی و استفاده از ظرفیت موکب های بین المللی و شهرداری قم در مراسم اربعین حسینی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان عنوان نمود.

قم گردی و آشنایی فراگیران با مسائل فرهنگی و مدیریت شهری و پروژه های عمرانی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.