دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر مصری و هیئت همراه و نیز تبریک روز پزشک اظهار داشت:‌ جامعه پزشکی خدمات فراموش نشدنی به مردم و نظام در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی داشته است. در دوران دفاع مقدس، جامعه پزشکی و پرستاری همپای رزمندگان در خطوط مقدم جبهه حضور داشتند و فداکارانه به مجروحان کمک می‌کردند. ما وظیفه خود می‌دانیم از خدمات و ایثارگری این عزیزان تقدیر نماییم.

وی با قدردانی از فداکاری و ایثارگری جامعه سلامت در ایام شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی به پیشرفت‌ زیادی دست یافته و به ویژه در عرصه علوم بهداشت و سلامت، این دستاوردها بسیار چشمگیر است. امروز کشور در عالی‌ترین تخصص‌های پزشکی از قطب‌های مهم منطقه و جهان به شمار می‌آید و آثار این پیشرفت‌ها در ارتقای کیفیت سلامت عمومی از جمله افزایش نرخ امید به زندگی، به وضوح قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، به معرفی واحدها و نمایندگی‌های این مرکز علمی بین‌المللی در ایران و کشورهای مختلف جهان پرداخت و یادآور شد: یکی از خدمات مهم المصطفی، آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است. تا امروز ده‌ها هزار نفر به برکت تحصیل در جامعةالمصطفی با زبان فارسی آشنا شده‌اند و این دستاورد، پشتوانه مهم فرهنگی برای کشور به شمار می‌آيد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به امضای بیش از سیصد تفاهم‌نامه‌ی همکاری علمی با دانشگاه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، ابراز داشت: بخشی از نیاز فراگیران جامعةالمصطفی و خانواده‌های ایشان مربوط به خدمات بهداشت و سلامت است و جا دارد از همه شما عزیزان که در این عرصه همواره همراه و کمک‌یار ما بوده‌اید، صمیمانه تقدیر و تشکر ‌نماییم.

آقای دکتر مصری نیز در این دیدار، خدمات علمی و پژوهشی جامعةالمصطفی را در میان مراکز علمی جهان اسلام، فاخر و شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد:‌همکاری‌های بسیار خوبی میان دانشگاه علوم پزشکی قم و جامعةالمصطفی العالمیه برقرار است و امیدواریم بتوانیم این عرصه‌های همکاری را در سطوح مختلف تعمیق دهیم.

وی هسته اصلی پزشکی را انسان‌شناسی دانست و گفت: ‌امسال قم میزبان بخش بین الملل یازدهمین همایش قرآن و سلامت خواهد بود و امیدواریم در این زمینه بتوانیم از تجربیات جامعةالمصطفی استفاده نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مباحث مربوط به پزشکان امامیه، طرح راه اندازی انستیتوی سبک زندگی ایرانی اسلامی و سلامت معنوی، موضوع دیپلماسی علمی و همکاری در برگزاری همایش بین المللی و بازنگری در نقشه جامع علمی کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری میان المصطفی و این دانشگاه برشمرد.

شایان ذکر است در ادامه حاضران در جلسه دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نیز از پزشکان حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.