در مجمتع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار شد؛

مراسم سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

مراسم سوگواری و عزاداری بمناسبت شهادت بی بی دوعالم، دخترخیرالبشر حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه و آله)، در مجمتع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار گردید. حجت الاسلام والمسلمین حسینی دربخشی از سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: فاطِمهٔ زَهرا، دختر پیامبر اسلام(ص) و خدیجه کبری(س) و همسر امام علی(ع) است. او یکی از پنج […]

مراسم سوگواری و عزاداری بمناسبت شهادت بی بی دوعالم، دخترخیرالبشر حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه و آله)، در مجمتع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دربخشی از سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: فاطِمهٔ زَهرا، دختر پیامبر اسلام(ص) و خدیجه کبری(س) و همسر امام علی(ع) است. او یکی از پنج تن آل عبا (اصحاب کساء) است که شیعیانِ دوازده امامی آنها را معصوم می‌دانند. امام دوم و سوم شیعیان، زینب(س) و ام‌کلثوم از فرزندان ایشان هستند. زهرا، بَتول، سیدة نساء العالمین از جمله القاب وی و اُمّ اَبیها کنیه مشهور او است. حضرت فاطمه، تنها زن همراه پیامبر(ص) در روز مباهله با مسیحیان نجران بوده است. سوره کوثر، آیه تطهیر، آیه مودت و آیه اطعام و احادیثی چون حدیث بَضعه در شأن و فضیلت فاطمه نازل و نقل شده‌اند. در روایات آمده است که پیامبر(ص)، فاطمه(س) را برترین زن در دو عالم معرفی کرده و خشم و خشنودی او را خشم و خشنودی خداوند دانسته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) دارای سجایای اخلاقی و ویژگی هایی بودند که ایشان را از سایر زنان اهل بیت (ع) متمایز می ساخت؟ مرام و منش حضرت زهرا (س) برای امت مسلمان و ائمه اطهار (ع) الگو است. حضرت فاطمه (س) در زمان حیات خود چه در عرصه اجتماعی و دفاع از ولایت و چه در خانواده و تربیت فرزندان الگو و اسوه ای برای تمام دوران است. اگر نظام خانواده و رفتار حضرت علی و فاطمه و اهل بیت(ع) را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که سکینه قلب یکدیگر بودند. چهار فرزند تربیت کردند که هیچ جای عالم و تاریخ نمونه‌شان نیست و همیشه آرامش بر زندگی شان حاکم بود و وقتی این سکینه و آرامش از خدا به قلب ولی خدا رسید، آنگاه در گودال قتلگاه هم سیدالشهدا(ع) می‌فرماید: «خدایا به قضای تو راضی ام». در زمان حیات پیامبر (ص) سوره کوثر، آیه تطهیر و آیه مودت و آیه اطعام در شان حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده است.