ایران ناشر برتر خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گرفتن سه غرفه اصلی از جمله غرفه نمایندگی جامعةالمصطفی، حضور در همه رویدادهای جنبی و عرضه حدود یک‌هزار و پانصد عنوان کتاب در حوزه‌ها و زبان‌های متنوع ، جایگاه برترین ناشر خارجی در سی‌وششمبن نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو را بدست آورد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو ، که بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه در روسیه نیز به‌شمار می‌رود ، امسال در حالی سی‌وششمین دوره خود را پشت سر گذاشت که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گرفتن سه غرفه اصلی ، حضور در همه رویدادهای جنبی و عرضه حدود یک‌هزار و پانصد عنوان کتاب در حوزه‌ها و زبان‌های متنوع ، از بین ۱۵ کشور شرکت کننده ، جایگاه برترین ناشر خارجی در سی‌وششمبن نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو را بدست آورد.

سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در مجموعه اکسپوسنتر این شهر ، که در آن بیش از ۳۰۰ ناشر بین‌المللی از ۱۵ کشور شرکت داشتند ، پس از چهار روز به کار خود پایان داد.

مجموعه غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله غرفه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ، غرفه دانشگاه المصطفی و غرفه بنیاد مطالعات اسلامی و انتشارات صدرا در مجموع با عرضه حدود یک‌هزار و پانصد عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف شامل تاریخ و تمدن ایرانی-اسلامی ، عرفان و حکمت ، علوم قرآنی و حدیث ، شعر و ادبیات ، فلسفه و علوم اسلامی ، دفاع مقدس و کودک نوجوان ، به زبان‌های روسی ، انگلیسی ، عربی و فارسی ، نقش مهمی در آشنایی مخاطبان و بویژه روس‌زبانان با فرهنگ ایران‌زمین ایفاء کردند.

یکی از برنامه‌های محوری غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با قرآن کریم بود.

در بخش کودک و نوجوان که امسال برای نخستین‌بار همزمان با نمایشگاه اصلی برگزار شد ، نیز جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از ۱۲ اثر جدید در حوزه کودک و نوجوان به زبان روسی ، پس از روسیه ، بیشترین آثار عرضه شده در زمینه کودک و نوجوان را عرضه کرده بود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تصویرگری کتاب کودک توسط هنرمند تصویرگر ایرانی، خانم منصوره‌سادات محمدی و همچنین نشست معرفی ظرفیت‌های صنعت نشر ایران در حوزه کودک و نوجوان از برنامه‌های ایران در نمایشگاه امسال بود.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه خوشنویسی ایرانی توسط محمدعلی قربانی در کتابخانه دولتی لنین و مرکز فرهنگ انستیتو شرق‌شناسی روسیه و کارگاه آموزشی تصویرگری توسط منصوره‌ سادات محمدی در کتابخانه ادبیات خارجی و کتابخانه کودک مسکو برپاشد.

نمایش قرآن‌های نفیس چاپ ایران منقش به تذهیب، حضور هنرمند خوشنویس قرآنی محمدعلی قربانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه از جمله فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب مسکو بود.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با ارائه بیش از ۷۰۰ اثر به نمایندگی از ناشران کشورمان در این نمایشگاه حضور چشمگیری داشت.

همچنین غرفه بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا و انتشارات صدرا با بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب به زبان روسی و غرفه دانشگاه جامعة المصطفی العالمیه با ۲۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف ، پذیرای بازدید کنندگان این نمایشگاه بودند.

مشاهده گزارش تصویری