جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود نمایندگی افغانستان

جلسه توجیهی با دانشجویان جدید الورود در نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان ویژه ترم پاییزی 1402 برگزار شد.

جلسه توجیهی باحضورمسئولین، اساتید و دانشجویان جدیدالورود برگزار گردید، در ابتدا محفل با تلاوت آیات قرآن کریم توسط آقای ضیاءالرحمن ضیایی یک تن از دانشجویان آغاز و در ادامه آقای احمد ذبیح افشاگر معاون علمی – تدریسی دانشگاه در جایگاه قرار گرفته و ایراد سخن نمود.

وی ضمن اعلام قبولی حدود ۳۵۰ نفر در آزمون پذیرشی اخیر برای لیسانس و فوق لیسانس و بیان خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود، معرفی مختصری از نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان ارائه کرد. وی گفت: جامعه المصطفی افغانستان یک نهاد علمی خصوصی انتفاعی است که با اخذ مجوزرسمی از وزارت تحصیلات فعالیت های خویش را در رشته های مختلف علمی در ساختار سه دانشکده و ۶ دیپارتمنت در مقطع لیسانس و ۵ دیپارتمنت در مقطع فوق لیسانس انجام می دهد.

آقای افشاگر به معرفی چارت تشکیلاتی دانشگاه؛ ریاست، معاونت ها، مراکز و آمریت ها اشاره کرد و افزود: برخوداری از نیروی انسانی و کادر متخصص و متعهد علمی و اداری، امکانات فیزیکی از قبیل؛ تعمیر معیاری در دوبخش اداری و آموزشی، کتابخانه مجهز، سالن اجتماعات، سالن دفاعیه، سالن ورزشی، کامپیوترلب، کتاب فروشی، چاپ و تکثیر، کافه تریا و مرکز صحی را از ویژگی های نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان دانست.

وی در ادامه به بیان قوانین و مقررات دانشگاه و فرایندهای اداری محصلان از آغاز پذیرش، دوران تحصیل و فراغت پرداخت. ایشان در اخیر همچنین به برنامه های علمی- پژوهشی، فرهنگی، قرآنی و آموزش های کاربردی وکوتاه مدت اشاره نموده و بیان داشت: برگزاری کارگاه های نویسندگی، مقاله نویسی، تشکیل انجمن های علمی- پژوهشی، نشست های فرهنگی ادبی، محافل انس با قرآن، دوره آموزش قرآن، جشنواره های قرآنی و حدیثی از جمله این برنامه ها است.