بازدید مسئولان مجتمع علوم انسانی اسلامی از معهد وارث الأنبیاء عتبه حسینی

مدیران مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعة المصطفی العالمیة با مدیر معهد وارث الأنبیاء عتبه حسینی در شهر کربلا دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر بناری رئیس مجتمع علوم انسانی اسلامی و آقای دکتر طاهری معاون پژوهش مجتمع با حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد العاملی رئیس موسسه آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی و تبلیغی وارث الأنبیاء وابسته به عتبه حسینی در شهر کربلا برگزار شد، طرفین ضمن معرفی فعالیت های مراکز، در خصوص زمینه های همکاری مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و … مذاکره کردند.

شایان ذکر است مرکز وارث الأنبیاء از سال ۲۰۱۶ میلادی زیر مجموعه عتبه حسینی تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۸ مرکز در شهرهای کربلا و نجف می باشد. طلاب و دانشجویان بسیاری از داخل عراق و ۲۲ ملیت دیگر در آن تحصیل می کنند که بعد از آموزش و تربیت، به عنوان پیام آور حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و آستان مقدس حسینی به کشورهای خود باز می گردند.

از جمله موضوعات مهم مورد مذاکره طرفین می توان به تبادل اساتید، چاپ مجلات مشترک به زبان عربی، برگزاری دوره های مشترک، استفاده از ظرفیت رساله های دکتری در مجتمع علوم انسانی اسلامی به زبان عربی برای معهد وارث الأنبیاء، استفاده از ظرفیت های طرفین در شهرهای قم و کربلا اشاره نمود.