دومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر نمایندگی خراسان

دومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر در نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم نمایندگی المصطفی در خراسان در دومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر در جمع طلاب، اساتید و کارکنان این نمایندگی گفت: چرا امام زمان هر دوران هر روز یا هفته ای دوبار پرونده اعمال ما را بررسی می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که علت این مسئله از شدت حرص بر هدایت ما از سوی امام(علیه السلام) است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدرضا تحیری مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم نمایندگی المصطفی در خراسان در دومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر در جمع طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی خراسان با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره توبه در توصیف پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ؛ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!

وی افزود: آن قدر این حالت در پیامبر (صلی الله علیه و آله) شدید بوده است که خداوند متعال در چند جای قرآن کریم در آیاتی نظیر طه، ما انزلنا علیک القرآن لتشقی، یا اینکه ان انت الا نذیر و … تذکر داده و ایشان را دعوت به آرامش می کند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر تحیری ادامه داد: همین حالت حرص بر هدایت آحاد بشر در فرزندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) یعنی ائمه هدی علیهم السلام و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) وجود دارد.

وی افزود: چرا امام هر دوران هر روز یا هفته ای دوبار پرونده اعمال ما را بررسی می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که این مسئله از شدت حرص بر هدایت است و به نقل از سیدبن طاووس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) با گریه برای نجات و هدایت شیعیان دعا می کنند.

گفتنی است این مراسم با ذکر مناقبی از سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) و ذکر مصیبت پایان یافت.