مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم نمایندگی خراسان:

هیچ پیامبری به اندازه پیامبر خاتم(ص) برای هدایت قوم خود اذیت نشد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر تحیری در سومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر نمایندگی المصطفی در خراسان در آستانه سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام گفت: نقل های عجیبی از زجرها و هزینه‌هایی که انبیای الهی و پیامبران علیهم السلام در مسیر هدایت قوم خود متحمل شده اند بیان شده است اما همه این آزار و اذیت‌ها حتی با ذره‌ای از رنج‌ها و تلاش پیامبر خاتم(صلی الله علیه و آله) برای هدایت قوم خود برابری نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدرضا تحیری مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم نمایندگی المصطفی در خراسان در سومین روز از مراسمات عزاداری دهه آخر صفر در جمع طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی خراسان با اشاره به روایت “ما اوذی نبی مثل ما اوذیت” از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اظهار داشت:به فرموده خود رسول خاتم(صلی الله علیه و آله)، هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) در مسیر هدایت خلق الله مورد آزار و اذیت واقع نشده است.

وی افزود: نقل های عجیبی از زجرها و هزینه‌هایی که انبیای الهی و پیامبران علیهم السلام در مسیر هدایت قوم خود متحمل شده اند بیان شده است اما همه این آزار و اذیت‌ها حتی با ذره‌ای از رنج‌ها و تلاش پیامبر خاتم(صلی الله علیه و آله) برای هدایت قوم خود برابری نمی‌کند.

حجت الاسلام دکتر تحیری ادامه داد: یکی از هزینه های اعظمی که رسول ختمی مرتبت برای هدایت مردم، با علم، آگاهی و اشراف کامل و با اطلاع از ریزجزئیات آن متقبل شد، پذیرفتن ولادت امام حسین(علیه السلام) و در نهایت شهادت سبط گرانقدرش، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عزیزترین افرادش در واقعه کربلا در روز عاشورا است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین قدمهای تحقق کلمه توحید در عالم واقعه کربلا و عاشورای حسینی است و مهدویت در حقیقت امتداد واقعه عاشورا است. قبل از قیام‌عاشورا همه جزئیات برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) بیان شده بود. اما در نهایت این فداکاری پذیرفته شد چون برای هدایت و دستگیری از ما و امت رسول الله(صلی الله علیه و آله) بود و امام حسین(علیه السلام) نیز برای دستگیری اهل بیت(علیهم السلام) از شیعیان هر آنچه داشت را در طبق اخلاص گذاشت و به صحنه آورد.

مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم نمایندگی المصطفی(صلی الله علیه و آله) در خراسان تصریح کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) همچنین غیر از امام حسین علیه السلام و وجود مبارک خودش، ۱۲ وجود مقدس دیگر(علیهم السلام) را برای هدایت و دستگیری ما هزینه کرد که درک عظمت این شخصیت‌ها و میزان فداکاری که انجام شده است خارج از توان و تصور ما است.

وی متذکر شد: از این رو شیعه باید کسی باشد که خود و هر آنچه دارد را برای رضایت حجت و تقرب به ولی خدا هزینه کند و اگر غیر از این باشد چیزی جز ضرر و زیان نیست.