گزارشی از جلسه کمیته‌های کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری؛

ارسال بیش از ۱۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب

  جلسه کمیته‌های کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر علمی همایش و حجج اسلام و آقایان رستمی، معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی قران و حدیث، مسترحمی معاون علمی، موسوی دبیر اجرایی، فلاحی نماینده معاونت بین الملل جامعةالمصطفی، علی‌آقا صفری مسئول ارزیابی و تدوین کتب […]

 

جلسه کمیته‌های کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر علمی همایش و حجج اسلام و آقایان رستمی، معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی قران و حدیث، مسترحمی معاون علمی، موسوی دبیر اجرایی، فلاحی نماینده معاونت بین الملل جامعةالمصطفی، علی‌آقا صفری مسئول ارزیابی و تدوین کتب و مجلات، ریاحی مهر دبیر کمیته تخصصی قرآن و مستشرقان، خادم حسین دبیر کمیته بین الملل و مسئول تشکل های بین المللی همایش، عقیل یوسفی مسئول دبیرخانه کنگره بین الملی اندیشه های قرآنی و یوسف آبادی مسئول روابط عمومی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد.

 

ارسال بیش از ۱۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش

حجت الاسلام مسترحمی معاون عامی همایش، در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین رویکردهای کنگره بین المللی اندیشه های قرانی رهبر معظم انقلاب، با بیان این که تا کنون بیش از ۱۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: تمام مقالات دریافت شده در دو فرایند و پنج بخش داوری می‌شوند.

وی با بیان این که مرحله داوری مقالات کنگره بین المللی تا آخر هفته جاری به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان ساخت: مهمترین اهداف کنگره تبیین توامان مباحث قرآنی و دیدگاه های مقام معظم رهبری و نیز شناخت و ارائه اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب در دو سطح تخصصی و عمومی است.

حجت الاسلام مسترحمی در ادامه گزارشی از فعالیت اعضای شورای علمی این کنگره ارائه نمود و خاطرنشان ساخت: محورهای ۲۰ گانه همایش با بیش از ۶۰۰ زیر موضوع، در قالب تاسیس ۱۵ کارگروه، دیدگاه‌های قرآنی مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنند.

معاون علمی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری با بیان این که تا پایان شهریورماه دریافت مقاله خواهیم داشت، اظهار داشت: ۱۴۷ مرکز به طور خاص آمادگی خود را برای مشارکت در این همایش و برگزاری پیش نشست‌های تخصیص اعلام نمودند.

وی از اعلام آمادگی ۵۳ نشریه علمی، ترویجی و تحصصی برای چاپ مقالات برگزیده این همایش خبر داد و با بیان این که ۱۹۱ محفل علمی مرتبط با محورهای همایش در شهرهای مختلف ایران و کشورهای متعدد برگزار شده است، خاطرنشان ساخت: از مجموع ۱۹۴۰ چیکده مقاله، بالغ بر ۱۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است. ارائه مشاوره حضوری و تلفنی به پژوهشگران از جمله اقدامات ارزشمند دبیرخانه این همایش است.

حجت الاسلام مسترحمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به این که مقالات این همایش در قالب ۷ زبان دریافت شده است، گزارشی از انتشار پوستر کنگره به زبان های مختلف ارائه و مصاحبه با شخصیت‌های آشنا به ایده های رهبر معظم انقلاب را از جمله رویکردهای این مجموعه توصیف نمود.

معاون علمی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تهیه کلیپ های چند رسانه ای از منویات و اندیشه های رهبر معظم انقلاب و انتشار آن در بسترهای مختلف فضای مجازی از دیگر رویکردهای دبیرخانه این همایش است.

 

برگزاری افتتاحیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب در دو کشور و چهار شهر

حجت الاسلام موسوی دبیر اجرایی همایش، نیز در بخش دیگری از این نشست هم اندیشی، با بیان این که جلسات دبیرخانه همایش به صورت هفتگی، در کنار ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید، مبتنی بر پیگیری مصوبات جلسه پیشین برگزار می‌گردد، اظهار داشت: در این جلسات تمام فرایندهای کار به صورت تخصصی تبیین و راهکارها و راهبردهای پیشنهادی بررسی می گردند.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیشینه ایده پردازی های برگزاری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب، با بیان این که فعالیت های اجرایی این کنگره از خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز و با همکاری و پشتیبانی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث و موسسه نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰ مجموعه علمی اعم از دانشگاهی و حوزوی در برگزاری این همایش مشارکت و همکاری دارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در تمام جلسات کمیته های تخصصی این کنگره تصمیمات متعدد و ارزشمندی بررسی و اتخاذ شده است، اظهار داشت: برآنیم تا بتوانیم مراسم افتتاحیه این همایش را در چهار شهر تهران، مشهد، اصفهان و قم و در دو کشور سوریه و پاکستان برگزار نماییم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی دبیر علمی همایش نیز در بخش پایانی این جلسه ضمن تبریک ماه ربیع الاول، از اقدامات ارزشمند تمام اعضای دبیرخانه همایش تقدیر و تشکر و بر اهمیت پیگیری مصوبات جلسه تاکید نمود.

 

گفتنی است، در این نشست مصوبات جلسه پیشین و روندهای عملیاتی آن با حضور دبیران کمیته های تخصصی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه‌ای بررسی شد.