معاون آموزشی نمایندگی المصطفی:

طلاب نسبت به تقویت بنیه علمی و معرفتی خود اهتمام داشته باشند

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ نمایندگی المصطفی در خراسان با حضور جمعی از طلاب، اساتید، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان این نمایندگی در مشهد برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباس جوانشیر معاون آموزشی نمایندگی خراسان ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید طلاب غیرایرانی اظهار داشت: درس‌خواندن، تدریس و زمینه‌سازی علم و تحصیل را به‌عنوان یک وظیفه می‌دانیم و اگر وظیفه شد انجام آن واجب است و سهل‌انگاری در آن از نظر شرعی می‌تواند تا حد حُرمت مشکل ایجاد کند.

وی افزود: اصل حضور شما طلاب از سراسر عالم در ایران اسلامی و تحمل غربت و برخی مشکلات پیرامون مهاجرت، ضرورت علم‌آموزی و فراگیری علوم اسلام ناب و معارف حیات‌بخش اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرآن کریم است.

معاون آموزشی نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با طلاب و روحانیون بر مسئله تبیین و ابلاغ شیوای پیام دین به‌عنوان یک هدف اصلی مهم تأکید نمودند و ما برای اینکه بتوانیم مسائل و مطالب را برای دیگران به‌خوبی تبیین کنیم باید ابتدا خوب درس بخوانیم و خود را از نظر علمی تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: در جامعةالمصطفی به‌عنوان یک حوزه مدرن، پاسداشت سنت‌های حوزوی شعار اصلی ماست و دراین‌بین احترام به استاد مهم‌ترین اصل در تحصیل و فراگیری علم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جوانشیر عنوان کرد: حضور و تحصیل در کنار مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام فرصت مغتنمی است و باید برای توسل به این امام همام و استمداد از این آستان برنامه ثابت و ویژه داشت.

وی اظهار داشت: همچنین باید نسبت به تقویت کارهای فعالیت‌های گروهی و تشکیل و فعال‌سازی انجمن‌ها و هم‌افزایی با مشارکت تشکل‌های آموزشی در موضوعات مختلف مثل تقویت بنیه علمی و… اهتمام ویژه شود.

معاون آموزشی نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: همواره در برگزاری آزمون مهارت‌های زبان و بحث تافل و کلاس‌های لازم برای آن آزمون همکاری‌های خوبی توسط طلاب صورت‌گرفته است.

وی اضافه کرد: مشارکت و همراهی شما در سنت‌های حوزوی مثل مباحثه و مطالعه که از افتخارات حوزه است با همکاری در دست‌اندرکاران مدارس نیز بسیار مهم است. همچنین برای شناسایی و پذیرش نخبگان ملل مختلف طلاب باید با المصطفی نهایت همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جوانشیر خاطرنشان کرد: طرح تحول در مقطع کارشناسی انجام شد و ان‌شاءالله با مساعدت، مشارکت و صبوری طلاب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ترم جاری اجرا خواهد شد. همچنین طرح تربیت دستیاری استاد در برنامه‌های آموزشی پیش‌رو باهدف تربیت استاد موردنیاز برای ترم‌های جاری نیز در دستور کار است.