با حضور المصطفائیان خراسان برگزار شد؛

هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت

هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی برادر و خواهر نمایندگی المصطفی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار گردید.

در این اجلاسیه حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: اجلاسیه‌ای که برای تجلیل از مقاومت تشکیل می‌شود، در کنار مرقد امام هشتم صورت بگیرد، زیرا زندگی امام رضا (علیه السلام) همه زوایای زندگی آن امام بزرگوار به نام‌های روشنی برای همه ابعاد یک زندگی انسانی و اسلامی دارد.

وی افزود: حضرت رضا(علیه السلام) با هوشمندی که داشتند همه تهدید‌های مامون عباسی که به زرنگی و هوشیاری شهرت داشت را به فرصت تبدیل کردند. امام رضا (علیه السلام) به تنهایی در برابر ظالمان خلافت عباسی ایستادند و مقاومت کردند و در نهایت پیروز شدند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: یکی از درس‌هایی که حضرت امام رضا(علیه السلام) در این هجرت بزرگ آموختند، مقاومت در برابر ستمگر ظالم و پیروزی جریان حق بر باطل است.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: امام رضا(علیه السلام) در هر فرصتی مقاومت در برابر ستمگر را از دست نمی‌دادند؛ لذا مراسم تجلیل از شهدای مقاومت در عرصه‌های گوناگون باید در کنار مزجع شریف امام رضا(علیه السلام) برگزار شود.

به گفته تولیت آستان قدس رضوی، برای مجاهد فی‌سبیل‌الله همه نقاط کره زمین متعلق به خدا و بندگان با ایمان خداوند است؛ لذا در هیچ کجا و هیچ زمانی غریب نیستند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی‌ مصداقی‌ از تعظیم شعائر الهی است. باید ما به توصیه و دستور قرآن این مراسم و امثال این محافل را به مصداق تعظیم شعائر الهی زنده نگهداریم و نگذاریم تعطیل شوند.