عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در جمع طلاب غیرایرانی مشهد:

وحدت شیعه و سنی ریشه در قرآن و سنت دارد

عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی گفت: رهبران گروه‌های شیعه و سنی تفاوت دیدگاه در مباحث کلامی و فقهی و احادیث دارند؛ اما به دلیل اشتراکات فراوان عقیدتی همچون قبله واحد، پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله)، کتاب آسمانی مشترک و... از لحاظ اجتماعی و سیاسی در یک جبهه هستند.

در آستانه هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام نشست بصیرتی امت اسلام، وحدت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب با سخنرانی استاد رحیم‌پور ازغدی عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و با حضور جمعی از اندیشمندان، طلاب و فضلای غیرایرانی خواهر و برادر از ۳۰ ملیت در سالن اجتماعات در نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

در این نشست استاد رحیم‌پور ازغدی گفت: بین شیعه و اهل‌سنت تصورات غلطی از وحدت بین شیعه و سنی وجود دارد.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کنند وحدت بین شیعه و سنی، بدعت است درحالی‌که ریشه اصلی این وحدت و حسن‌ظن، در خود قرآن کریم و روایات و سنت رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت به‌خصوص امام علی (علیه‌السلام) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی ادامه داد: رهبران گروه‌های شیعه و سنی تفاوت دیدگاه در مباحث کلامی و فقهی و احادیث دارند؛ اما از لحاظ اجتماعی و سیاسی در یک جبهه هستند.

وی اضافه: ملاک اصلی انقلاب اسلامی، حرف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و همانی است که ابوحنیفه و شافعی و مالک و احمد حنبل هم به یک‌زبان گفته‌اند.

عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و ائمه اهل‌سنت، به دست حکومت‌های واحدی زندانی، تبعید و شهید و کشته شدند و هیچ‌کدام با حکومت، علیه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همدست نشدند.