جشن آغاز سال تحصیلی در نمایندگی عراق

همزمان با ایام میلاد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و هفته وحدت، جشن آغاز سال تحصیلی ۱۴۴۵ هجری در نمایندگی جامعةالمصطفی در عراق برگزار گردید.

در این جشن که با حضور مدیران و مشرفین ۱۱ مدرسه پیوسته جامعة المصطفی العالمیه در عراق از قبیل شهر بغداد کاظمین کربلا دیوانیه العماره بصره برگزار گردید .

در ابتدای این جشن نفر اول مسابقات قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه در سراسر عراق جناب آقای الجوادین به قرائت قرآن پرداخت.

سپس نماینده جامعه المصطفی العالمیه در عراق جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن‌زاده میلاد پیامبر گرامی اسلام ص و حضرت امام جعفر صادق ع و امام خمینی ره را به حاضران تبریک گفت و در باب شخصیت آن سه نور و جایگاه علم و دانش و الزامات حرکت علمی و تربیتی در عصر امروز سخن گفت.

آنگاه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جاسم جزائری به نمایندگی از مدیران مدارس پیوسته المصطفی در عراق به سخنرانی پرداخت و نکاتی را در باب دانش اندوزی به حاضران گوشزد کرد

سپس یکی از طلاب ممتاز جامعه المصطفی در عراق به نمایندگی از طلاب به جایگاه رفت و در باب اهمیت عزم جدی برای آموزش و پژوهش صحبت کرد.

بخش پایانی برنامه، تقدیر و تشکر از ممتازان و نخبگان جامعه المصطفی در عراق بود.

در این بخش از برنامه ، مدارس ممتاز از حیث آموزشی، پژوهشی، تربیتی و اجتماعی مورد تشویق و تکریم قرار گرفتند.

همچنین طلاب برتر، اساتید برتر و کارکنان برتر مدارس پیوسته المصطفی در عراق معرفی و با اهدای جوایزی مورد تشویق واقع شدند.

گفتنیست توزیع جوایز به گونه‌ای بود که تمامی مدارس ۱۱گانه المصطفی در عراق در بخشی از عناوین مورد تشویق واقع شدند.

در پایان برنامه ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن‌زاده اشاره کرد که از سال آتی، معایر ارزیابی‌های آموزشی، پژوهشی، اخلاقی و تربیتی، سختگیرانه‌تر و جدی‌تر پیگیری خواهد شد تا شاهد تکریم عادلانه نخبگان و ممتازان باشیم.

وی اهتمام جدی مدارس به حوزه‌های آموزشی و تربیتی را خواستار شد و از نمودار پیشرفت تحصیلی طلاب، برگزاری مراسم و مناسبت‌های معنوی، نماز جماعت، زیارت عاشورا، اهتمام به قرآن کریم و معمم شدن طلاب به عنوان متغیرهای تاثیر گذار در ارزیابی مدارس اشاره کرد.