در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان؛

گردهمایی بزرگ علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان برگزار شد

در ایام  ولادت پیامبر مهربانی و رحمت و هفته وحدت، گردهمایی بزرگ علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان به همت نمایندگی جامعه المصطفی در استان برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و اهل سنت استان، جمعی از مسئولین استانی و طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی گلستان برگزار […]

در ایام  ولادت پیامبر مهربانی و رحمت و هفته وحدت، گردهمایی بزرگ علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان به همت نمایندگی جامعه المصطفی در استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و اهل سنت استان، جمعی از مسئولین استانی و طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی گلستان برگزار گردید، آیت الله حسینی مازندرانی مدیر حوزه علمیه امام حسین شهرری به ایراد سخن پرداخت.

وی با تبریک خجسته زاد روز خاتم الانبیا و امام صادق علیه السلام و با گرامیداشت هفته وحدت عنوان کرد : صلح و مهربانی که امروزه بین اهل تسنن و تشیع بیش از هر زمانی به چشم می خورد مرهون اندیشه بلند امام راحل قدس الله نفسه الزکیه و از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله حسینی مازندرانی ضمن اشاره به حضور جمع کثیری از علمای اهل سنت استان در مراسم ابراز داشت: ترکمن ها مردمان خونگرم و میهمان نواز و اهل صلح اند و این مهم ریشه در فرهنگ عمیق و با اهمیت مردمان این خطه دارد.

رئیس حوزه علمیه امام حسین در ادامه و با ابراز تاسف از ضعف در تبیین معارف دینی و مذهبی در سطح جامعه و عدم آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف بلند الهی و آسمانی، رسالت علمای اهل سنت و شیعه را در این زمینه مهم دانست و بر ضرورت توسعه کمی و کیفی تبلیغات رسانه ای تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش پر رنگ جامعه المصطفی در صدور ارزش‌های الهی در سطح جهان اظهار داشت:طلاب جامعةالمصطفی که از اقصی نقاط جهان برای کسب معارف الهی و آموختن اندیشه های دینی به جمهوری اسلامی آمده اند وظیفه بسیار خطیری بر دوش دارند و می بایست در کسب معارف و تحصیل علوم جد و جهد وافری داشته باشند.

حاج آخوند قرنجیک از علمای اهل سنت منطقه نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام  و امام صادق علیهما السلام و با گرامیداشت هفته وحدت، تقریب بین امت اسلامی و حفظ وحدت در میان اقوام و مذاهب را سد محکمی در برابر زیاده خواهی ها و تفرقه افکنی دول متخاصم دانست و بر ضرورت توجه به این مهم تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، رسالت عالمان دینی مذاهب و مسئولین امر را بسیار مهم دانست و بر ضرورت مواجهه عاجل با برخی از ناهنجاری ها تاکید کرد.

 

سخنرانی نماینده طلاب، اجرای تواشیح و پخش نماهنگ از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این گردهمایی بوده است.