در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی (ره) تأکید شد؛

ارائه تاریخ روشن اسلام با استفاده میراث پژوهشی علامه جعفر مرتضی عاملی(ره)

شیخ سید مرتضی مرتصی‌عاملی در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی‌عاملی در مشهد گفت: می‌توان با استفاده از ثروت عظیمی که برادر مرحوم من از خود به یادگار گذاشته است، تاریخ روشنی برای اسلام واقعی و اسلام محمدی نوشت و آن را به مردم ارائه داد.

شیخ سیدمرتضی مرتضی‌عاملی در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی‌عاملی، اظهار داشت: مرحوم بردار من نسبت به من حقی دارد که شاید دیگران این حق را نداشته باشند، چرا که من تحت‌نظر ایشان بزرگ شدم و لذا نمی‌توانم ادای حقی که ایشان نسبت به من دارند را تنها در این چند جمله ادا کنم. اما در واقع ایشان برادر بزرگ‌تر من بودند، علت آمدن من به حوزه علمیه نجف و سپس قم بودند، استاد من و در نهایت نیز راهنمای من بودند.

برادر مرحوم علامه سید جعفر مرتضی‌عاملی عنوان کرد: من همیشه به ایشان می‌گفتم که شما تاریخ ننوشته‌اید؛ بلکه شما آمده‌اید تمام کتاب‌های تاریخی نوشته شده را در پیش خود گذاشته‌اید و آن‌ها را محاکمه کرده‌اید و برای ما گذاشته‌اید که ما خودمان انتخاب کنیم و لذا به نظر من اگر می‌خواهیم حق ایشان را ادا کنیم باید این مسیر را ادامه دهیم و به نحوی از این زحمات زیادی که ایشان کشیده‌اند استفاده کنیم و بتوانیم تاریخ روشنی برای اسلام واقعی و اسلام محمدی بنویسیم و به مردم ارائه دهیم.

شیخ سیدمرتضی مرتضی‌عاملی خاطرنشان کرد: این علامه فقید تمام زمینه‌ها را آماده کرده است و امروز مؤلفین، علما و طلاب باید از این ثروت عظیم استفاده کنند و سلسله‌های متعددی را در مسائل تاریخ اسلام از هر نظری ایجاد کنند که حقیقتاً این یکی از کارهایی است که می‌تواند برای اداکردن حق ایشان و ادامه‌دادن راهشان در این مسیر، صورت گیرد.