با حضور علمای شیعه و سنی بندر ترکمن؛

 نشست «پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی» برگزار شد

 نشست "پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی" با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

نشست “پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی” با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلمی معاون پژوهش جامعه المصطفی نمایندگی گلستان و به همت مرکز اسلامی گلستان در محل سالن همایش‌های اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ترکمن برگزار شد.

 وی در این نشست، به تبیین تأثیر خدمات انقلاب اسلامی و شهداء بر اتحاد امت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اسلام دین جامع و کامل است و انسان موجودی اجتماعی خلق شده و از عوامل مؤثر در رشد جامعه و رسیدن به مدینه فاضله، داشتن اتحاد، همبستگی و همگرایی بین افراد این اجتماع است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلمی مادی‌گرایی، خودبرتربینی، مقابله نبرد ذهنی و عقیده و غافل شدن از دشمن مشترک را از جمله موانع وحدت دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی منادی وحدت و همبستگی بوده و این مهم را در آغاز انقلاب و هم در جنگ تحمیلی ۸ساله ثابت کرد؛ لذا از بین شهدای استان ۶۰۰ عزیز از اهل‌سنت بوده‌اند.

 معاون پژوهش نمایندگی گلستان افزود: جمهوری اسلامی داعیه وحدت دارد و در مقام عمل هم ثابت کرده است و هدف از تشکیل حکومت، یک حکمرانی مستقل و منفصل از حکومت اصیل و ناب محمدی نیست؛ بلکه انقلاب اسلامی ما مقدمه‌ساز یک حکومت جهانی در آخرالزمان است که به فرموده قرآن محقق خواهد شد «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» .

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلمی در ادامه تصریح کرد: منظور از وحدت، تجمیع یا حذف هیچ‌کدام از مذاهب نیست؛ بلکه هدف عالی و غایی از وحدت در دو بعد است؛ نخست وحدت در بعد سیاسی و اجتماعی که همان شناخت دشمن مشترک همه ما مسلمانان است که با تمام توان و با هر مذهب و ملیت و نژاد و زبانی باید در مقابل این دشمن متحد شد. دوم وحدت در بعد علمی و فرهنگی یعنی تقریب بین مذاهب است.

 وی در پایان در خصوص آثار و نتایج مثبت و ایجابی وحدت عنوان کرد: افزایش عزت، قدرت، کرامت و رحمت بین مسلمانان در کل جهان، بالندگی و پویایی کشورهای اسلامی در مقابل هرگونه سستی و ضعف، نفی سلطه بیگانگان و دشمنان و نزول الطاف کثیر خداوندی به جماعت مسلمانان از آثار و نتایج مثبت و ایجابی وحدت است.