به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

ضرورت وحدت در افغانستان بررسی شد

 نشست علمی «ضرورت وحدت» در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) ولایت بغلان از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعةالمصطفی افغانستان برگزار شد.

نشست با تلاوت آیات قرآن کریم توسط فرهاد رحیمی آغاز گردید و سپس ذکر الله جعفری مدیر مدرسه امام جعفر صادق (ع) ضمن عرض خوش آمد به شرکت‌کنندگان، اعیاد ربیع‌الاول را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) و عموم مسلمانان جهان و به حاضرین در محفل تبریک و تهنیت گفت.

 محمد یاسین مهدی یار کارشناس برنامه در ابتدای سخنان خود به‌ضرورت وحدت مطابق آیات قرآن کریم در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: بدون شک وحدت و همدلی از اصولی‌ترین آموزه‌های قرآن کریم است؛ قرآن کریم تا آنجا روی موضوع وحدت و انسجام اهمیت داده که وحدت و یکپارچگی را عدل اقامه دین قرار داده است.

وی با بیان این که پیش از پنجاه آیه مبارکه قرآن کریم به موضوع وحدت و عوامل آن اشاره نموده است، یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نام‌گذاری هفته‌ای به نام هفته وحدت است؛ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ندای وحدت طلبی مسلمین جهان و نام‌گذاری ۱۲ الی ۱۷ ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت که بهترین بستر برای ایجاد وحدت و اخوت اسلامی است، یکی از اقدامات بزرگ جهت ایجاد وحدت در جهان اسلام است.

 سخنران این نشست در بخش پایانی سخنان خود به تأثیرات وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و ابراز داشت: وحدت جهان اسلام مایه عزت مسلمین و عامل مهم جهانی‌شدن دین مبین اسلام است؛ هفته وحدت بستر زیبایی است برای نه گفتن به دشمنان قسم‌خورده مسلمانان که همواره تلاش می‌کنند میان کشورهای اسلامی اختلاف بیندازند و خودشان حکومت کنند.

 مهدی یار تصریح کرد: وحدت و هماهنگی از اساسی‌ترین عناصری است که در طول تاریخ مورد تأیید بزرگان قرار گرفته و واژه‌هایی مانند امت واحده، دارالاسلام، امت محمدیه، بلوک اسلام و جهان اسلام را به کار برده‌اند.