با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد؛

مراسم رونمایی از پوستر کنگره بین المللی قرآن و سلامت

مراسم رونمایی از پوستر کنگره بین المللی قرآن و سلامت، صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این مراسم با گرامیداشت مقاومت دلیرانه ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: وضعیت امروز سرزمین‌های اشغالی نتیجه جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین است اما دستگاه رسانه‌ای غرب همچون گذشته تلاش می‌نماید با وارونه‌نمایی حقایق، جای ظالم و مظلوم را عوض نماید.

وی با اشاره به جنایات ضدانسانی تمدن مادی و سلطه‌گر در چند قرن گذشته علیه ملت‌ها مختلف جهان، خاطرنشان کرد: زمانی این قدرت‌ها با نام استعمار منابع کشورها و ملت‌ها را غارت می‌کردند که هنوز آثار تلخ و وحشتناک آن برجای مانده است و امروز صاحبان همان تمدن مادی به شکل جدیدی ملت‌ها را استثمار می‌نمایند. با پیروزی انقلاب اسلامی، صف‌آرایی این قدرت‌های سلطه‌گر در برابر ارزش‌های معنوی و انسانی بیش از گذشته آشکار شده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به پرچم تمدن جدیدی که توسط انقلاب اسلامی برافراشته شده است، تصریح کرد: دل‌های انسان‌های حقیقت‌جو با این تمدن الهی و معنوی همراه است زیرا بر ارزش‌های مشترک بشری همچون اخلاق، معنویت، عدالت، آزادی و استقلال تاکید دارد. البته جبهه صهیونی-ماسونی که چند صد سال است دنیا را با ظلم اداره می‌کند، با تمام قوا در برابر این تمدن معنوی ایستاده است.

وی با اشاره به فقر مطلق بسیاری از کشورهای رنج کشیده از استعمار، ابراز داشت: درحالی که هنوز هم دولت‌های مدعی حقوق بشر بر بسیاری از منابع کشورهای فقیر و رنج کشیده جهان مسلط هستند، وقیحانه دم از انسانیت می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ادامه داد: ستم جریان صهیونی-ماسونی به زنان طی چند قرن گذشته، در تاریخ بی‌سابقه است تا جایی که امروز در بسیاری از کشورهای غربی، نرخ خانواده‌های تک والدی از پنجاه درصد گذشته است. اما اکنون آنان که کانون خانواده‌ها را متلاشی کرده‌اند، بیشرمانه پرچمدار حمایت از حقوق زن هستند. امروز تنها پرچمی که در برابر این جریان مادی‌گرا، سودجو و ظالم ایستادگی می‌نماید، تمدن الهی با ارزش‌های انسانی است که بر مبنای آیات روح‌بخش قرآن کریم پایه‌ریزی گردیده است.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش قرآن و سلامت، به برخی زمینه‌های همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه علوم پزشکی اشاره نمود و اظهار داشت: جامعةالمصطفی در برخی نمایندگی‌های خارج از کشور خود، برخی رشتهٰ‌های پرستاری و پیراپزشکی را فعال نموده است که با کمک دانشگاه علوم پزشکی، این فعالیت‌ها در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث را از قطب‌های قرآنی در کشور و جهان دانست و یادآور شد: تعداد کم‌نظیری از رشته‌های قرآنی در این مجتمع ارائه می‌شود که قرآن و سلامت، یکی از این رشته‌ها به شمار می‌آید. همچنین در جامعةالمصطفی رشته‌هایی همچون فقه پزشکی نیز ارائه می‌شود که ظرفیت‌های بسیاری را برای همکاری‌های علمی در زمینه سلامت به ویژه در ابعاد روحی و اخلاقی پدید آورده است.

وی فقه اسلامی را قانون تنظیم زندگی فردی، اجتماعی و روابط بین‌المللی خواند و تصریح کرد: فقه علم تنظیم یک زندگی اخلاقی و معنوی است. ممکن نیست انسان باورهای الهی داشته باشد اما این باورها در رفتار شخصی، اجتماعی و بین‌المللی او نمودی نداشته باشد. تنظیم رفتارهای انسانی مطابق با باورها، فقه نام دارد. اخلاق و فقه پزشکی دایره اشتراک وسیعی دارد که می‌تواند نگاه تمدنی جدیدی به مسئله سلامت را تعریف نماید.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به نگاه تجاری برخی مراکز علمی به مسئله سلامت و ساخت دارو، خاطرنشان کرد: مبانی این نگاه که منطبق با تمدن مادی است را منفعت‌طلبی، فردگرایی، لذت‌جویی و… تشکیل می دهد. امروز هیچ جریانی در جهان جز مکتب اسلام ناب، توانایی ایستادگی در برابر این نگاه مادی‌ را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید روایات معتبر شیعی و اهل‌سنت به علم‌جویی ایرانیان اظهار داشت: عشق به علم، تمدن و فرهنگ در این سرزمین ریشه‌دار است. این پرچم امروز در دست دانشگاهیان ماست و رسالت بزرگی را برعهده دارند. المصطفی نیز به عنوان یک مجموعه دانشگاهی بین‌المللی در نقاط مختلف دنیا حضور دارد و این ظرفیت در خدمت همه مراکز علمی و دانشگاهی کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان ابراز داشت: جامعةالمصطفی آمادگی دارد در زمینه پذیرش دانشجو، برقراری ارتباطات بین المللی دانشگاهی، همکاری در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای بین‌المللی و سایر فعالیت‌های علمی و آکادمیک با مراکز علمی و دانشگاهی کشور همکاری داشته باشد. رسالت همه ماست که پرچم تمدن نوین اسلامی را تا زمان تحقق وعده الهی برافراشته نگاه داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم پوستر یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت با حضور دکتر مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی و تعدادی دیگر از اساتید قرآنی و پزشکی کشور رونمایی گردید.