همایش امت واحده در نمایندگی تانزانیا

همایش امت واحده با حضور آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و هیات همراه، سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد اعتکاف ایران، رئیس مرکز ادیان و مذاهب تانزانیا، رئیس ائمه جمعه و جماعت، علمای اهل سنت و شیعه، اساتید و طلاب مدارس علوم دینی در سالن اجتماعات نمایندگی المصطفی در تانزانیا برگزار شد.

در این همایش که با تلاوت قرآن کریم آغاز شد برنامه‌هایی مانند سرود، تواشیح، کلیپ و سخنرانی را شامل شد.

در ابتدا حجت الاسلام تقوی نماینده المصطفی ضمن عرض تبریک ایام، خیر مقدمی نسبت به حضور همه علما و اساتید، حضور آیت الله رمضانی را گرامی داشت.

در ادامه آیت الله رمضانی به تبیین موضوع همایش پرداخت و اظهار داشت: در دکترین مقاومت در قرآن کریم، همواره عامل اتّحاد و همبستگی، به عنوان یکی از عوامل اساسی و تأثیرگذار در رویارویی با جبهه کُفر و دشمنان مطرح بوده است. سیاست شومِ و نامبارکِ «فرّق تسُد» (تفرقه بینداز و حکومت کُن)، که از ابزارهای قدیمی و نامبارک دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف در صفوف امّت واحده اسلامی در راستای سیطره یافتن بر امکانات مادّی و معنوی آنان است، می‌طلبد که همواره راه¬کارهای مقابله با آن را از طریق رهنمودهای وحدت آفرین قرآن کریم درک نمود و آن را به صورت عملی در جامعة اسلامی پیدا کرد؛ چرا که بدون تردید اتّحاد و همدلی، مایه قدرت و یازدارندگی، و اختلاف و تفرقه موجب ضعف و آسیب¬پذیری است.

وی ادامه داد:‌ تأکید بر وحدت در قرآن کریم، به قدری مهم است که حتی باید با اهل کتاب نیز بر حولِ محور آن مواجه شد و با پُر رنگ کردن مشترکاتِ اسلام با آنها، از ایجاد تنش و خصومت پرهیز نمود. تفرقه و چنددستگی که بر اساس رهنمودهای کلام وحی، یک سیاست فرعونی و طاغوتی است و شکست و درماندگی مسلمانان را در پی دارد، باید با تمسّک به حبل الله که همان صراط مستقیم الهی است، خنثی و بی‌اثر گردد.