به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

جشن دخترانه میلادالنبی(ص) در تانزانیا برگزار شد

مراسم جشن ولادت میلادالنبی و امام صادق علیه السلام در مدرسه حضرت زینب(س) نمایندگی جامعةالمصطفی در کشور تانزانیا و با حضور ۳۵۰ نفر از طلاب مدارس، اساتید، دانش پژوهان برگزار شد.

مراسم جشن ولادت میلادالنبی و امام صادق علیه السلام در مدرسه حضرت زینب(س) نمایندگی جامعةالمصطفی در کشور تانزانیا و با حضور ۳۵۰ نفر از طلاب مدارس، اساتید، دانش پژوهان برگزار شد.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط تعدادی از طلاب شروع شد و در ادامه خانم تقوی مدیر مدرسه خواهران ضمن خیر مقدم به مهمانان، ۴صفت ممتاز پیامبر اکرمﷺ که در واقع معرفی صفات یک رهبر آسمانی است را تبیین نمود.

۱.شدت ارتباط پیامبر با مردم؛ به گونه ای که تمام دردهای مردم را می داند و از مشکلات آنان آگاه است.

۲. بی تفاوت نبودن نسبت به مشکلات مردم و اصرار بر نجات آنها.

۳. علاقه ی بسیار به رساندن مردم به هرگونه خیر و سعادت و پیشرفت و خوشبختی.

۴. نسبت به مومنان رئوف و رحیم است.

وی همچنین به ویژگی های اخلاقی امام صادق علیه السلام اشاره نمود و احادیثی از ایشان و از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ارائه نمود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام تکیه ای طی سخنانی ضمن تأکید بر  لزوم وحدت بین مسلمانان و بیان صفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، بر اهمیت اعتکاف و تشویق به برگزاری و شرکت در این امر مهم معنوی تصریح نمود.

استاد امینی سخنران دیگر این مراسم به موضوع «خدافراموشی یعنی خودفراموشی» اشاره و با تأکید بر این که جز به سمت خدا راه سعادت دیگری وجود ندارد و جز خدا پناهی نیست، تصریح کرد: برخی که از دین خدا فرار می کنند، ادعای خودشناسی دارند، می گویند که ما می خواهیم خودمان باشیم در حالی که جدایی از خدا و دین خدا یعنی فاصله گرفتن از انسانیت و خودفراموشی.

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین خداوند هم همان چیزی را می خواهد که اینها می خواهند؛ خداوند می خواهد بگوید که تو باید خودت باشی. نکند که خودت را فراموش کنی؛ چرا که خودفراموشی، یعنی جدایی از خدا و جداشدن از خدا، یعنی شروع زشتی‌ها، بدی‌ها و پلیدی ها. «ولا تکونوا کاالذین نسوالله فأنساهم أنفسهم».

در اثناء این مراسم، مهمانان از اجرای سرود، دکلمه، تواشیح، رژه گروهی توسط طلاب مدرسه، بهره مند شدند.

در حاشیه این مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاهی که با موضوع تاریخ زندگانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برپاشد، بازدید کردند.

این مراسم با اجرای مسابقه و با مشارکت طلاب و مهمانان، نماز جماعت و قرائت دعای فرج به پایان رسید.