حضور نماینده المصطفی در همایش بین المللی دینی سنپطرزبورگ

"همایش بین المللی دینی سنپطرزبورگ" با تدبیر و همکاری سه نهاد مفتیات سنپطرزبورگ، استانداری و دانشگاه دولتی سنپطرزبورگ به مدت دو روز از تاریخ در سالن کنفرانس هتل گراند و سالن کنفرانس دانشگاه دولتی سنپطرزبورگ برگزار گردید.

در ابتدای این کنفرانس، برخی از مسئولان دولتی روسیه و استان سنپطرزبورگ و مفتی آلبیرگرگانف، نمایندگان کلیسای ارتدوکس از مسکو و سنپطرزبورگ دقایقی سخن گفتند.

در این همایش میهمانانی از هفتاد کشور حضور داشتند. از جمهوری اسلامی ایران نیز مدیر نمایندگی المصطفی در روسیه، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سابق مرکز اسلامی آقای جدی و معاون فرهنگی مجمع تقریب بین الادیان و المذاهب جناب آقای اسماعیل نوری حضور و سخنرانی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، مدیر نمایندگی المصطفی سخنان خود را در روز دوم در محل کنفرانس دانشگاه سنپطرزبورگ در مورد اهداف مشترک ادیان، ترویج اخلاق دینی – اجتماعی و ضرورت گفتگوی ادیان ارائه نمود.

در پایان این همایش، قرارداد همکاری بین جامعةالمصطفی و مفتی سنپطرزبورگ در دو نسخه، در محل کنفرانس دانشگاه و در حضور همه میهمانان و سخنرانان به امضا رسید.

درضمن، همزمان با برگزاری همایش، رایزنی فرهنگی، نمایشگاهی درخصوص نقاشی و خطاطی اسلامی – ایرانی در محل موزه ادیان این شهر برگزار کردند که نماینده المصطفی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت داشت.