بزرگداشت روز جهانی معلم در نمایندگی جامعة المصطفى در افغانستان

 برنامه بزرگداشت روز جهانی معلم و تقدیر از اساتید نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان در سالن بزرگ اجتماعات نمایندگی برگزار گردید.

برنامۀ بزرگداشت روز جهانی معلم و تقدیر از اساتید نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان با حضور ریاست نمایندگی و اساتید برگزار شد.

این برنامه با اجرای آقای محمدناصر واعظ‌زاده و با قرائت قرآن کریم توسط استاد نادرشاه جعفری آغاز شد و سپس آقای محمدعارف صداقت دکلمه‌ای در رفعت جایگاه معلم و فضیلت و سترگی کار او ارایه کرد.

در ادامه برنامه اساتید محترم آقایان سید عبدالله حسینی، ظفر جعفری، ببرک احمدزی، فطری و نادری به اظهار نظر پرداخته و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفى در افغانستان،  طی سخنانی در این مراسم مصیبت‌های ناشی از زلزلۀ اخیر هرات را به مردم افغانستان، به‌خصوص خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت و سپس با یادآوری عملیات «طوفان الاقصی»، برای مردم مظلوم فلسطین آرزوی توفیق و بهروزی کردند. سپس به اهمیت و قداست جایگاه معلمی اشاره و آن را میراث پیامبر(ص) دانست.

وی به تحولات زیرساختی مناسب نمایندگی جامعةالمصطفی در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری اشاره و ابراز امیدواری نمود که تمام کارهای نمایندگی به‌خوبی تکمیل شود و ضمن قرارگیری نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان در جایگاه بایستۀ خویش، این نمایندگی بتواند تا مقطع دکتری دانشجو بپذیرد و مقاطع ماستری و لیسانس خود را توسعه دهد و رشته‌های جدید و نیز شعباتی را در ولایاتی چون بلخ، قندهار، هرات و … ایجاد نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ثابت نگاه جمهوری اسلامی نسبت به علوم انسانی برآمده از تحولات غربی را نگاه انتقادی دانست که در جهت اهداف متعالی باید بازسازی شود و تمرکز  جامعة المصطفى افغانستان نیز بر ترویج و تعلیم علومی است که بتواند مسائل این کشور را حل و مدیریت کند.

وی همچنین گفت: بایسته است که اساتید نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان با نگاهی به فراتر از وضعیت عادی و معمول جامعه، در صدد ارتقای اندیشه و رفتار دانشجویان و جامعه باشند. ضمنا این نکته نیز باید مورد توجه اساتید باشد که تحول و ارتقا، صرفا از بستر گفتار و برنامۀ درسی محقق نمی شود؛ بلکه از طریق رفتار و سلوک معلم و برنامه‌های واقعی و اجرایی انجام می‌گردد.

وی در پایان در مورد پیشنهادات اساتید نکاتی را یادآور شد  و افزود: این‌که جامعة المصطفى افغانستان توانسته در این چهارسال‌واندی در جهت منافع مردم شریف افغانستان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بکند، محصول همین نوع نگاه است.

پایان‌بخش برنامۀ بزرگداشت روز معلم، اهدای لوایح تقدیر به اساتید بود.