استاندار قم در چهارمین دوره گفتگوهای ایران و چین:

دشمن مشترک به دنبال ایجاد شکاف میان روابط ایران و چین است

آیین افتتاحیه چهارمین دوره گفتگوهای دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با حضور آقای آقامیری، استاندار قم در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی ادامه یافت.

استاندار قم ضمن خوشامدگویی به اندیشمندان و اساتید دانشگاهی حاضر از دو کشور در این دوره از گفتگوها، اظهار داشت: یقین داریم نتایج این نشست برای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

وی با اشاره به ریشه های تاریخی و فرهنگی ارتباط میان دو کشور، خاطرنشان کرد: این ارتباطات امروز ما را برای افزایش تبادلات علمی و معرفتی کنار یکدیگر قرار داده است. همه ما به خوبی می دانیم امروز هر دو کشور ایران و چین در برابر یک دشمن مشترک قرار دارند که با افزایش تعاملات علمی و فرهنگی میان دو کشور دچار نا امیدی بیشتری می گردد.

آقای آقامیری دشمن مشترک را به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف میان روابط ایران و چین دانست و ابراز داشت: فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به همه دولت های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای سطح روابط اقتصادی به میزان سطح روابط سیاسی موجب شده است ایران با کشور دوست و برادر چین که همواره همراهی خوبی با سیاست های جمهوری اسلامی داشته است، بیشترین سطح تعاملات اقتصادی را داشته باشد.

استاندار قم در پایان جامعةالمصطفی را به عنوان یکی از دانشگاه های علمی ارزشمند فعال در عرصه های فرهنگی، علمی و معرفتی خواند و تصریح کرد: این گفتگوها می تواند در زمینه توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی نقش موثری ایفا نماید و لازم است از خدمات علمی جامعةالمصطفی که ارتباطات فراوانی را با دانشگاه ها و مراکز علمی در سراسر جهان برقرار نموده است، تقدیر و تشکر نمایم.