جانشین ریاست المصطفی:

وظیفه امروز ما تبیین حقیقت فلسطین نزد افکار عمومی جهان است

نشست هم اندیشی بررسی رویدادهای فلسطین اشغالی با حضور شماری از معاونان پژوهشی و ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین ریاست المصطفی در این نشست با اشاره به چندین دهه جنایات رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این سال ها ضمن تخریب و اشغال سرزمین و منازل فلسطینیان، حقوق انسانی آنان را پایمال کردند و با ترور شخصیتی فلسطینیان در سطح جهانی، صاحبان اصلی فلسطین اشغالی را به عنوان شهروندان درجه چندم قرار دادند.

وی جریان امروز فلسطین را دارای تفاوت فراوانی با گذشته دانست و ابراز داشت: امروز در راس حاکمیت این رژیم اشغالگر، افراطی ترین گروه صهیونیست قرار دارد که به دنبال نابودی کامل فلسطین است. نتانیاهو پیش از حمله حماس، در جلسه ای غیرعلنی اعلام کرده بود که به زودی وارد جنگی گسترده خواهد شد. این توطئه با چراغ سبز امریکا و متحدانشان همراه شده بود که برای پشتیبانی رسانه ای و تبلیغاتی وسیع آن اعلام آمادگی کرده بودند.

جانشین ریاست المصطفی با اشاره به نقشه اشغالگران برای تخریب مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد: یهودیان از لحاظ عقاید مذهبی خود اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندارند و به دنبال تخریب این مسجد و تبدیل آن به عبادگاه یهودی بودند. به همین منظور از چندی قبل بی احترامی به مسجدالاقصی را آغاز کردند که با واکنش مسلمانان مواجه شد. گروه های افراطی صهیونیست طبق عقیده خود قصد داشتند طی هفته های آینده به باور خود با دود سوزاندن تعدادی گاو سرخ موی، این مسجد را تطهیر نمایند و رسما برنامه ریزی برای ورود به مسجد الاقصی و تخریب آن و کوچ دادن فلسطینیان را هدف قرار داده بودند.

وی ادامه داد: البته آنان در محاسبات خود توجه چندانی به غزه نداشتند زیرا پنجاه پایگاه در اطراف این منطقه قرار داده بودند که متعصب ترین صهیونیست ها در آنها مستقر بودند و با پنجاه و چهار کیلومتر دیوار بتنی مجهز به انواع ابزارهای نظارتی و حفاظتی، این باریکه را به محاصره خود درآوردند. بنابراین بیش از دو سال کاملا نسبت به غزه احساس امنیت داشتند و بیشتر به جریان مقاومت در منطقه و اختلافات داخلی معطوف بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، عملیات توفان الاقصی را با توجه به توطئه قریب الوقوع و گسترده رژیم صهیونیستی، یک حمله بازدارنده توصیف کرد و اظهار داشت: جبهه مقاومت فلسطین مقدمات این عملیات را به صورت کاملا محرمانه برنامه ریزی نمود و با طراحی دقیق موفق به غافلگیری رژیم اشغالگر قدس گردید. این عملیات هم هیمنه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و ضعف گنبد آهنین را نمایان ساخت و هم یک شکست بی سابقه اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی، نظامی و روحی و روانی را به رژیم صهیونیستی وارد نمود و آن را وارد یک حالت ضعف و جمود عمیق قرار داد.

وی با تاکید بر تغییر جایگاه ظالم و مظلوم در جنگ رسانه ای دشمن، تصریح کرد: دولت های همه کشورهای اروپایی در این مدت تلاش نمودند رژیم جنایتکار صهیونیستی را به عنوان مظلوم معرفی نمایند و حق قانونی ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگران را غیرمشروع جلوه دهند. وظیفه امروز ما تبیین حقیقت فلسطین در میان افکار عمومی مردم جهان است. اگر در این وظیفه خود موفق عمل نماییم، بر اساس تحولات صورت گرفته و تحلیل های دقیق، قطعا رژیم صهیونیستی به پایان کار خود نزدیکتر خواهد شد.

جانشین ریاست المصطفی یکی از فرصت های جدید را متوقف شدن جریان عادی سازی روابط دولت های اسلامی با رژیم اشغالگر قدس دانست و ابراز داشت: جامعةالمصطفی با توجه به ظرفیت بین المللی خود باید در عرصه تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق در سطح جهان نقش آفرین باشد.