حضور نمایندگی جامعةالمصطفی در نمایشگاه هفته فرهنگی آشتیان

هفته فرهنگی آشتیان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف معرفی مفاخر و فرهیختگان، آداب و رسوم، آیین‌ها و صنایع دستی این منطقه، به نسل جوان برگزار شد.

 

با حضور پرنگ و تاثیر گذار نمایندگی جامعه المصطفی در استان مرکزی واحد آشتیان، هفته فرهنگی آشتیان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف معرفی مفاخر و فرهیختگان، آداب و رسوم، آیین‌ها و صنایع دستی این منطقه، به نسل جوان و مشخص کردن الگوهای اخلاقی و رفتاری برای جوانان و همچنین به منظور نمایش ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان  از ۱۵ مهرماه آغاز و تا ۲۱ مهرماه برگزار شد.

قبل از آغاز هفته فرهنگی این شهرستان حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدرس زاده، ریاست نمایندگی المصطفی  در استان مرکزی ضمن  حضور در جلسات ویژه برگزاری هفته فرهنگی در مکان فرمانداری شهرستان آشتیان به ارائه راهکارها و تلاش برای تعاملات سازنده ، برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم فرهنگی پرداخت.

غرفه نمایندگی جامعةالمصطفی در مکان  نمایشگاه در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان، به همت تمامی معاونت ها و تشکل‌های فرهنگی و علمی فعال در این نمایندگی و مدرسه عالی خواهران خدیجه کبری  این شهرستان تجهیز و دایر گردید.

در این غرفه دستاوردهای پژوهشی نمایندگی جامعة المصطفی شامل کتب، پایان نامه‌ها و محصولات فرهنگی ملل مختلف نظیر غذاهای بومی و البسه هر ملیت و …. با حضور طلاب و همکاران در معرض دید عموم قرار گرفت.

در ابتدای برپایی این نمایشگاه، غرفه آرایی توسط طلاب خواهر مشغول به تحصیل در این نمایندگی آغاز و معاونت های مختلف اقدام به ارائه دستاوردهای خویش نمودند و در طول این هفته که در تجلیل از قشرهای مختلف نام گذاری شده بود، روز چهارشنبه، روز روحانیت نام گذاری گردید که در این روز به همت این نمایندگی و سایر ارگان های همسو مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با حضور و تاثیر پرنگ طلاب و همکاران این نمایندگی و مردم این شهرستان در مصلی آیت الله دانش آشتیانی این شهرستان برگزار گردید.

در همین راستا چهارشنبه شب ، حجت الاسلام و المسلمین مدرس زاده در برنامه ویژه هفته فرهنگی که به صورت زنده  از شبکه آفتاب پخش گردید، ضمن اشاره به ظرفیت های والای فرهنگی این شهرستان و حضور تاثیر گذار جامعة المصطفی و طلاب مشغول به تحصیل در این نمایندگی، وجود این نمایندگی در شهرستان آشتیان را فرصتی مغتنم در جهت  ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی برشمرد.

برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، تجلیل از فعالان عرصه گردشگری، اجرای موسیقی آیینی، معرفی آداب و رسوم، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و … از مهم‌ترین این برنامه‌ها در این هفته بودند.